מהבוקר: 20 שריפות מבלוני תבערה; ראשי הרשויות: "דורשים מענה"

לאחר הניסוי שביצע חמאס שבמהלכו ירה מטח של 8 רקטות, ככל הנראה ארוכות טווח, לעבר הים – הפרחת בלוני התבערה לעבר העוטף נמשכת. "התושבים משלמים מחיר כבד, על הממשלה לשים את המחלוקות בצד"

זמן צפייה: 01:43

המתיחות בדרום נמשכות גם היום (שני), כאשר משעות הבוקר נגרמו בעוטף עזה לפחות 20 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו מרצועת עזה. מדובר בשיא במספר השריפות מאז התחדש טרור הבלונים. זאת, לאחר שמוקדם יותר חמאס ביצע ניסוי ושיגר מטח של שמונה רקטות, ככל הנראה ארוכות טווח, לעבר הים.

פורום ראשי הרשויות עוטף עזה ושדרות ציינו כי "התופעה ממחישה את המחיר הכבד שמשלמים תושבי עוטף עזה ושדרות, בהיעדר פיתרון לעימות עם ארגוני הטרור בעזה. השגרה שלנו מופרת שוב ושוב, על ידי פיצוצים מחרישי אוזניים, שריפות וירי רקטי על בסיס קבוע ומתמשך. כל אלו, בעיצומו של משבר בריאותי וכלכלי, שגם הוא נותן את אותותיו באזור. אנו דורשים מממשלת ישראל לשים את המחלוקות בצד ולהעמיד מענה בטחוני קבוע לעשרות אלפי תושבי עוטף עזה ושדרות".

בלוני תבערה בדרום
בלוני תבערה בדרום | צילום: ביטחון שער הנגב

בתוך כך, גורמים פלסטינים אישרו היום לעיתון אלקודס הפלסטיני כי ישנם מגעים בין הנהגת החמאס ובכירים בקטאר במטרה לחדש את המענק הקטארי, שצפוי להסתיים בסוף החודש הבא, למשך חצי שנה נוספת - או שנה בהערכה מקסימלית. הגורמים העריכו כי קטר תסכים למענק, אך ישנן חששות, בשל הסיוע הדחוף אותו נתנה ללבנון, שהוא לא יחודש.

הגורמים התייחסו גם לחידוש שיגור בלוני התבערה ואמרו כי זה לא קשור למענק הקטארי באופן ישיר, אלא לכך שישראל איננה מחויבת להסכם הקשור בביצוע הפרויקטים ברצועה כמו הקמת בית חולים שדה, הגדלת החומרים שנכנסים לרצועה דרך מעבר כרם שלום, הגדלת משאיות הייצוא והיתר להכנסת חומרים. כמו כן, הגורמים שללו את האפשרות שתהיה הסלמה חדשה ברצועת עזה למרות "המסרים החמים" המוחלפים בין הצדדים כמו שיגורי בלוני התבערה, והתגובה הישראלית בהפצצות עמדות תצפית של החמאס.