בתגובה להמשך שיגור בלוני התבערה: צה"ל תקף ברצועת עזה

לאחר שלפחות ארבע שריפות פרצו אתמול ביישובי העוטף כתוצאה מבלונים, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אתר ייצור אמצעי לחימה של חמאס, אשר שימש את הארגון למחקר ופיתוח נשק • תיעוד

זמן צפייה: 02:26

צה"ל תקף הלילה (שישי) בעזה, זאת בתגובה לשיגור בלוני התבערה אתמול לשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב הפציצו אתר ייצור אמצעי לחימה של חמאס, אשר שימש את הארגון למחקר ופיתוח נשק. בהודעה המלאה נכתב כי "צה"ל יגיב בתקיפות כנגד נסיונות טרור מרצועת עזה".

דובר חמאס בעזה מסר בתגובה לתקיפה: "ההפצצה בעזה היא למראית עין בלבד. ההתנגדות ברצועה תחליט כיצד להתמודד מול האויב כדי לאלץ אותו לחזור בו ממדיניותו העושקת".

כאמור, לפחות ארבע שריפות פרצו אתמול ביישובי עוטף עזה מבלוני תבערה ששוגרו מהרצועה לשטח ישראל. צוותי ההצלה והכבאות הוזעקו לכבות את האש שנדלקה ביער בארי שבמועצה האזורית אשכול, והצליחו להשיג שליטה על האש. רוב השריפות, כך מסרו, היו קטנות ולא מסכנות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מאוגוסט: ישראל תחסן אזרחים בני 18 ומעלה בחיסונים של "מודרנה"

המשטרה בודקת: האם משפחת נתניהו התקינה ג'קוזי מכספי המדינה?

מנהל מעבר ארז : "לפתוח את עזה – בלי קשר לשבויים" • האזינו

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2107020649' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד תקיפת צה"ל ברצועה' poster='' kid='1_33ymlr3s' duration='21'']

בתוך כך, בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" דווח אמש כי המשלחת הישראלית עזבה אמש את קהיר בתום סבב של שיחות, לא ישירות, עם משלחת מטעם ארגון הטרור חמאס. לפי מקורות מצרים שצוטטו בעיתון, המחלוקת בין הצדדים נוגעת לזהות האסירים שאותם מבקש ארגון הטרור לשחרר ואילו בישראל - מסרבים.

על פי הדיווח, בחמאס דורשים לשחרר אסירים שהיו מעורבים ברצח חיילים ואזרחים, וגם את מרואן ברגותי ואת מזכ"ל החזית העממית לשחרור פלסטין אחמד סעדאת. המשלחת בראשותו של נמרוד בן שפיר, סגן ראש המל"ל, שבה לישראל על מנת להציג לממשלה את תוכן השיחות בין הצדדים.

לפי דיווח שהובא בהמשך בעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני, המשלחת הישראלית דרשה להתקדם במשא ומתן על השבויים והנעדרים תמורת שיקום עזה והכנסת הכסף הקטארי, אך נציגי חמאס לא הסכימו לתנאי זה. ישראל, כך נטען, הבהירה כי היא לא תשחרר אסירים עם דם על הידיים, ועל ארגון הטרור להפנים זאת.

שריפה, אש, להבות, דרום, בלוני תבערה, כיבוי אש
שריפה שפרצה במועצה האזורית אשכול כתוצאה מבלוני תבערה | צילום: משה ברוכי, סייר ביערות קק״ל