מאוגוסט: ישראל תחסן אזרחים בני 18 ומעלה בחיסונים של "מודרנה"

מהחודש הבא לא ינתנו רק חיסונים של "פייזר" • התו הירוק חוזר: כניסה לבתי אבות ולמוסדות גריאטריים תותנה בבדיקת PCR • התפרצות בביה"ס בתל אביב: יותר מ-50 תלמידים נדבקו במסיבת הסיום

זמן צפייה: 03:11

מגפת הקורונה: החל מחודש אוגוסט, ישראל תחסן אזרחים בני 18 ומעלה גם בחיסונים של חברת "מודרנה" ולא רק באלה של חברת "פייזר" כפי שהיה עד כה - כך פורסם הערב (חמישי) לראשונה בחדשות 13.

כמו כן - וברקע החששות, לא צפוי להירשם מחסור בחיסונים, שכן ישראל ובריטניה סיכמו כי הראשונה תעביר לשנייה כ-800 אלף מנות חיסון שתוקפן עומד לפוג, ובתמורה - ישראל תקבל חיסונים עם תוקף ארוך יותר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שלושה ימים לאחר שמונה למח"ט הנח"ל – אל"ם שרון אסמן מת במפתיע

אם ובנה התינוק נעלמו – המשטרה מבקשת את עזרת הציבור באיתורם

פיגוע דקירה בבקעה: חיילת נפצעה בינוני, המחבל נתפס עם נשקה

חיסון קורונה של ''מודרנה''
חיסון קורונה של ''מודרנה'' | צילום: רויטרס

בינתיים, נתוני התחלואה מוסיפים לעלות. במהלך היום, 307 ישראלים נמצאו חיוביים לקורונה, כאשר 129 מהם מחוסנים. 6 חולים במצב קשה נוספו היום למדדים - 5 מהם מחוסנים. לפיכך, במשרד הבריאות קיבלו החלטה להחזיר את התו הירוק.

הפעם, המטרה של התו הירוק תתמקד יותר בהגנה על האוכלוסיות בסיכון. כך למשל, הכניסה לבתי האבות ולמוסדות הגריאטריים תותנה בבדיקת PCR. לפי שעה, לא ברור אם התו הירוק יחול גם על מוסדות התרבות, ההסעדה והמלונאות. דיונים בעניין יתנהלו בימים הקרובים במטרה לייצר מתווה שלא ייפגע בכלכלה הישראלית ובשגרה אליה התרגלנו.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בד בבד, לחדשות 13 נודע על התפרצות קורונה נוספת שהתרחשה במערכת החינוך. הפעם, זה קרה בבית הספר לאומנויות בתל אביב, במהלך מסיבת סיום לכיתות ז'-ט' שנערכה בחלל סגור. במסיבה נכחו כ-240 תלמידים, כאשר יותר מ-60 מהם נמצאו מאומתים לנגיף. כלל הנוכחים נשלחו לבידוד.

נכון להיום, כ-1,000 תלמידים ותלמידות מאומתים לנגיף התגלו במערכת החינוך, ושלחו כ-15 אלף ילדים ומורים לבידוד. מחצית מהנדבקים - בגילאי יסודי, מה שמדאיג את מערכת הבריאות, שכן רובם ממשיכים ללמוד בבית הספר של הקיץ.