מנהל מעבר ארז : "לפתוח את עזה - בלי קשר לשבויים" • האזינו

בדברים שנשא בכנס שאליו הוזמן, קרא שלמה צבאן לאפשר למאות אלפי פועלים להיכנס ארצה, וטען: "אם לא נפתור את בעיית עזה - נרוץ מעימות לעימות"; משרד הביטחון: "זו עמדו האישית" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 02:13

"עזה היא בעיה ישראלית ולא פלסטינית. אם לא נפתור את זה - נמשיך לרוץ מאירוע לאירוע, מעימות לעימות, ממלחמה למלחמה" - כך אמר לפני כשבועיים שלמה צבאן, מנהל מחסום ארז בצפון רצועת עזה, בדברים שפורסמו באתר "שיחה מקומית" ונחשפו הערב (חמישי) בהקלטות לראשונה בחדשות 13.

צבאן, ששטח את טענותיו בכנס בעניין "עזה לאן" שאליו הוזמן מטעם אוניברסיטת בן גוריון, הדהים את הסטודנטים והמרצים והסביר כי הפתרון לעזה - הוא בכלל כלכלי. "אנחנו צריכים לפתוח את עזה  - ובתוך עשור אין ארגון טרור", אמר מנהל המעבר. "אנחנו צריכים לפתוח את המעבר מייד, בלי שום קשר לשבויים ולנעדרים או לחמאס. נקודה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי שבועיים של שקט: 4 שריפות ביישובי העוטף מבלוני תבערה

"לוחם, גיבור, צנוע": פוליטיקאים ואנשי צבא סופדים לאל"ם אסמן

אם ובנה התינוק נעלמו – המשטרה מבקשת את עזרת הציבור באיתורם

שלמה צבאן, מנהל מחסום ארז בצפון רצועת עזה
שלמה צבאן, מנהל מחסום ארז בצפון רצועת עזה | צילום: באדיבות ''שיחה מקומית''

לדבריו, פתיחת המעברים היא "אינטרס ישראלי מובהק", שכן אם ייכנסו ארצה 200 אלף עזתים, הם "יבנו לנו בתים - מה שיוריד את עלות הדירה ממיליון ו-300 אלף שקלים ל-800 אלף. יותר חשוב, זה ייתן כלכלה ל-2.2 מיליון פלסטינים שמחוץ לסכסוך".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "מדובר בשיחת זום שנעשתה באופן פרטי ובה נאמרה דעתו האישית בלבד של מר צבן ולא בעמדת משרד הביטחון".