"לוחם, גיבור, צנוע": פוליטיקאים ואנשי צבא סופדים לאל"ם אסמן

ראש הממשלה, נשיא המדינה, הרמטכ"ל ורבים אחרים הצטערו לשמוע על מותו בטרם עת של מח"ט הנח"ל, ושלחו את תנחומיהם למשפחתו. "מטובי בנינו, קצין, ג’נטלמן ולוחם שהצטיין לאורך כל תפקידיו"

זמן צפייה: 05:32

רגעים ספורים לאחר דבר מותו בטרם עת של מח"ט נח"ל אלוף-משנה שרון אסמן, החלו להגיע תגובות והספדים מכל קצוות הקשת הפוליטית והמערכת הצבאית. ראשון היה זה ראש הממשלה נפתלי בנט, ששלח תנחומים למשפחתו של אסמן, ואמר עליו כי הוא "היה מטובי בנינו, שתרם את מיטב שנותיו לשמירה על ביטחון ישראל. לכתו בטרם עת היא אירוע מצער וכואב".

אחריו, היה זה נשיא המדינה ראובן ריבלין שמסר את תנחומיו, ואמר כי מותו הטראגי "בלתי נתפס ושובר לב". ריבלין ספד לאסמן, והוסיף כי הוא היה "גיבור חיל ומצביא. איש מעשה עם לב רחב ואוהב לפקודיו ולכל הסובבים אותו. לבני משפחתו אני שולח חיבוק של נחמה ובוכה איתם את לכתו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי שבועיים של שקט: 4 שריפות ביישובי העוטף מבלוני תבערה

שלושה ימים לאחר שמונה למח"ט הנח"ל – אל"ם שרון אסמן מת במפתיע

פיגוע דקירה בבקעה: חיילת נפצעה בינוני, המחבל נתפס עם נשקה

שרון אסמן
אל''ם שרון אסמן בטקס החילופים בו מונה למפקד חטיבת הנח''ל | צילום: דובר צה''ל

בטקס קצינים שהתקיים הערב, נפרד הרמטכ"ל אביב כובבי מאסמן, ואמר: "נדהמנו הבוקר כשקיבלנו את הבשורה. שרון היה לוחם שהצטיין לאורך כל תפקידיו, משימתי, אוהב-אדם, קצין וג'נטלמן. ממנו תראו וכך תעשו. אנו כואבים את לכתו ושולחים מכאן תנחומים לשרון רעייתו, אלכס ואמה ילדיו, להוריו ובני המשפחה. צה"ל חייב קצינים מצטיינים כמו שרון".

שר הביטחון בני גנץ סיפר על פועלו של אסמן בימי צוק איתן, ואמר כי הוא "זוכר אותו היטב", כלשונו. "זוכר אותו במבצע, מוביל לוחמים לתוך הרצועה בגזרת בית חאנון, חד וממוקד במשימה, מוביל את חייליו בגבורה ובשקט פנימי שכל כך אפיינו אותו. נזכור אותו כגיבור, יוזם, ואיש צנוע ועניו שתרם רבות לביטחון ישראל. תנחומיי למשפחתו".

שרון אסמן
אל''ם שרון אסמן | צילום: דובר צה''ל

ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד התייחס גם הוא למותו של אסמן, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "משתתף בצערם הגדול של משפחת אסמן וחטיבת הנח"ל. מילותיו בטקס קבלת החטיבה, רק לפני יומיים: 'נציב רף עליון ונקפיד לדחוף אותו מעלה ולהיות רלוונטיים', יהפכו מעתה לציווי עבור כולנו".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שלח את תנחומיו למשפחתו של המח"ט, וכתב: "שרון תרם רבות לביטחון ישראל במשך כ-25 שנה, כששירת בתפקידי לוחמה ופיקוד. הוא נפצע במהלך מבצע ״צוק איתן״ בעת שירותו כמפקד גדוד ״שחם״, וביום פציעתו חזר לפקד על חייליו. אני מצדיע לו ומחבק את משפחתו - רעייתו, בנותיו, הוריו ואחיו".

אל''מ שרון אסמן
אל''מ שרון אסמן | צילום: דובר צה''ל

מפקד פיקוד הדרום אליעזר טולדנו ספד לאסמן ואמר: "שרון היה ממפקדי השדה המובילים בצה״ל, מפקד לוחם עתיר ניסיון קרבי במערכות האחרונות ובמשימות הביטחון השוטף. שרון היה אוהב אדם, איש נעים הליכות שהיווה דוגמה ומופת ללוחמיו ולעמיתיו".

שרון אסמן
שרון אסמן | צילום: דובר צה''ל

כזכור, אל"ם שרון אסמן מת היום לאחר שהתמוטט כתוצאה מאירוע לב במהלך אימון כושר קרבי בבסיס חטיבת הנח"ל בבית ליד - שלושה ימים אחרי שמונה למפקד החטיבה. רופא החטיבה ניסה להציל את חייו ולייצבו, אולם הוא פונה לבית החולים שם נקבע מותו בגיל 43 בלבד. אסמן הותיר אחריו אישה, סמנכ"לית אתר ynet שרון שלמון, ושני ילדים. בקריירה הצבאית שלו כיהן כקצין אג"ם של פיקוד הצפון ואוגדת עזה, מפקד חטיבות בנימין ועציון, ומפקד גדוד 931.