שר הביטחון בתום הערכת מצב: "חמאס יספוג פגיעה קשה מאוד"

ברקע המתיחות הגוברת בדרום, קיים גנץ הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל ומפקד פיקוד הדרום, והצהיר: "צה"ל ימשיך להגן על התושבים - ויתקוף את התוקפים אותנו"

זמן צפייה: 03:37

שר הביטחון בני גנץ קיים היום (שישי) הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי ומפקד פיקוד הדרום אלוף הרצי הלוי, ברקע המתיחות הגוברת בדרום. בתום הערכת המצב הצהיר גנץ: "צה"ל ערוך, מגן וימשיך להגן על תושבי הדרום, יתקוף את התוקפים אותנו, ויפגע בהם פגיעה קשה מאוד. תושבי עזה סובלים מהחמאס, אנחנו נמשיך להגן על תושבי הדרום ואזרחי ישראל".

במהלך היום פרצו 22 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה, רובן בשדות קוצים באזור מועצה אזורית חוף אשקלון ומועצה אזורית אשכול.

עוד בחדשות 13:

חמאס מאיים בהסלמה: אם ישראל תמשיך לתקוף – היא תשלם מחיר כבד

מטח לילי על שדרות: נזק נגרם לבית – צה"ל תקף 3 פעמים ברצועה

שר הביטחון בני גנץ בתום הערכת מצב בדרום
שר הביטחון בני גנץ בתום הערכת מצב בדרום | צילום: אלעד מלכה

מוקדם יותר היום איים חמאס בהסלמה עם ישראל, אם תקיפות צה"ל ברצועה יימשכו. "ההתנגדות בעזה לא תהסס להיכנס למערכה עם האויב הציוני אם תימשך ההסלמה", מסר דובר הארגון פאוזי ברהום. "על האויב הציוני להבין: אם ימשיך את התוקפנות וימשיך להפציץ מוצבים שלנו - הוא יישא בתוצאות וישלם מחיר כבד".

בד בבד, מקורות פלסטינים אמרו לחדשות 13 כי שבע הרקטות שנורו הלילה מהרצועה, נורו לאחר שמצרים שיגרה אזהרה לחמאס, לפיה המצב בדרום עלול להידרדר עוד יותר. בשל העובדה כי חמאס התעלם מהאזהרה, ההערכה היא שהוא מאותת שפניו להסלמה. על פי המקור, גם היום יועברו דרך מצרים מסרים ברוח דומה.

במקביל, כמה שריפות פרצו בעוטף כתוצאה מבלוני תבערה, והמשטרה טיפלה בשני מקרים של בלוני נפץ. בעקבות המתיחות, נאסרו עבודות חקלאיות בשטחים הסמוכים לגבול הרצועה. הנשיא ריבלין התייחס הבוקר לרקטות שנורו הלילה ואמר: "אנחנו לא נעמוד מנגד בזמן שחמאס משתולל. דליקות, רקטות, בלוני נפץ - לא יהפכו שגרה".

תיעוד תקיפת צה''ל ברצועה
תיעוד תקיפת צה''ל ברצועה | צילום: דובר צה''ל

הלילה, כזכור, צה"ל תקף שלוש פעמים ברצועת עזה, זאת לאחר שבית בשדרות נפגע מאחת הרקטות ששוגרו לעבר ישראל. עדיין לא ידוע אם הבית ספג פגיעה ישירה או אם הרקטה התפוצצה עוד באוויר, ומה שפגע בבית היו הרסיסים מהיירוט. 3 נפגעות חרדה טופלו במקום. כמו כן, אישה נוספת שנחבלה בדרך למרחב המוגן טופלה גם היא לאחר שנפצעה בגפיה. עוד לפני הפגיעה בבית נורה מטח רקטות מרצועה לעבר שדרות, ניר עם ואביבים.

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב וכלי טיס תקפו יעדי טרור של חמאס בדרום הרצועה, בהם תשתיות תת-קרקעיות של הארגון. התקיפה בוצעה בתגובה לשבעה שיגורי הרקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל הלילה - כאשר שישה מהשיגורים יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ובריבונותה", לשון ההודעה.