חמאס מאיים בהסלמה: אם ישראל תמשיך לתקוף – היא תשלם מחיר כבד

דובר הארגון מסר כי "ההתנגדות לא תהסס להיכנס למערכה". מקורות פלסטינים לחדשות 13: השיגורים הלילה בוצעו לאחר אזהרת מצרים כי המצב עלול להידרדר. הערכה: חמאס מאותת שהוא מוכן להסלמה

זמן צפייה: 03:37

המתיחות בדרום: חמאס מאיים הבוקר (שישי) בהסלמה עם ישראל, אם תקיפות צה"ל ברצועה יימשכו. "ההתנגדות בעזה לא תהסס להיכנס למערכה עם האויב הציוני אם תימשך ההסלמה", מסר דובר הארגון פאוזי ברהום. "על האויב הציוני להבין: אם ימשיך את התוקפנות וימשיך להפציץ מוצבים שלנו - הוא יישא בתוצאות וישלם מחיר כבד".

בד בבד, מקורות פלסטינים אמרו לחדשות 13 כי שבע הרקטות שנורו הלילה מהרצועה, נורו לאחר שמצרים שיגרה אזהרה לחמאס, לפיה המצב בדרום עלול להידרדר עוד יותר. בשל העובדה כי חמאס התעלם מהאזהרה, ההערכה היא שהוא מאותת שפניו להסלמה. על פי המקור, גם היום יועברו דרך מצרים מסרים ברוח דומה.

במקביל, כמה שריפות פרצו בעוטף כתוצאה מבלוני תבערה, והמשטרה טיפלה בשני מקרים של בלוני נפץ. בעקבות המתיחות, נאסרו עבודות חקלאיות בשטחים הסמוכים לגבול הרצועה. הנשיא ריבלין התייחס הבוקר לרקטות שנורו הלילה ואמר: "אנחנו לא נעמוד מנגד בזמן שחמאס משתולל. דליקות, רקטות, בלוני נפץ - לא יהפכו שגרה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לרצח בטובא זנגריה: בת 50 נדקרה למוות; בעלה נעצר

"לא הייתי מסוגלת להתמודד": עדותה של הנערה מפרשת האונס באילת

"זאת הצלה כלכלית": הזמרים שלא מחכים לפארקים – ומופיעים בבתים

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-12272108' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד תקיפת צה"ל ברצועה' kid='1_99zc0m5t' duration='68'']

הלילה, כזכור, צה"ל תקף שלוש פעמים ברצועת עזה, זאת לאחר שבית בשדרות נפגע מאחת הרקטות ששוגרו לעבר ישראל. עדיין לא ידוע אם הבית ספג פגיעה ישירה או אם הרקטה התפוצצה עוד באוויר, ומה שפגע בבית היו הרסיסים מהיירוט. 3 נפגעות חרדה טופלו במקום. כמו כן, אישה נוספת שנחבלה בדרך למרחב המוגן טופלה גם היא לאחר שנפצעה בגפיה. עוד לפני הפגיעה בבית נורה מטח רקטות מרצועה לעבר שדרות, ניר עם ואביבים.

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב וכלי טיס תקפו יעדי טרור של חמאס בדרום הרצועה, בהם תשתיות תת-קרקעיות של הארגון. התקיפה בוצעה בתגובה לשבעה שיגורי הרקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל הלילה - כאשר שישה מהשיגורים יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. "צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ובריבונותה", לשון ההודעה.

יירוט רקטה ששוגרה לעבר ישראל
יירוט רקטה ששוגרה לעבר ישראל | צילום: דניאל דרעי

בתוך כך, על רקע האיומים בישראל לשוב לסיכולים הממוקדים ברצועה, מקור צבאי פלסטיני אמר אתמול לעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני כי חמאס העביר מסר לישראל, לפיו סיכולים ממוקדים הם "הכרזת מלחמה" והוסיף כי ארגון הטרור "ישרוף את תל אביב באלפי טילים".

מקור אחר בחמאס אמר לעיתון כי "הדיונים על רגיעה אותם מובילים המצרים נמשכים - למרות שהמשלחת הביטחונית המצרית עזבה". עוד מסר הגורם כי "חמאס העבירה מסר כי אינו מעוניין כעת בעימות צבאי, אך עקשנותה של ישראל עלולה להוביל לכך". נוסף על כך, העיתון דיווח כי השגריר הקטרי לרצועת עזה מחמד אל-עמאדי הביע נכונות להאריך את תשלום המענק לתושבים הפלסטינים בשישה חודשים נוספים.