חסיד גור לשעבר שהתגייס כחרדי: "הצבא ידע שעזבתי את החסידות"

ישראל קלוסקה, שהתגייס לגדוד הנח"ל החרדי, התייחס לפרסום אודות הנתונים הכוזבים שפרסם צה"ל, סיפר על שירותו הצבאי ואמר כי חלק מהחיילים ששירתו עמו "לא היו שייכים לחברה החרדית"

זמן צפייה: 04:34

בלוף הגיוס החרדי: ישראל קלוסקה הוא חרדי לשעבר שהתגייס לגדוד הנח"ל החרדי ונרשם כאדם חרדי, למרות שהתגייס לצבא בתור חרדי לשעבר. קלוסקה סיפר לתוכנית "שש – אמנון לוי" כי ניהל בצעירותו אורח חיים חרדי כחסיד גור, אך עזב את הקהילה לפני שהתגייס וכי הצבא ידע כי הוא כבר לא שייך לחסידות. הוא הסביר על הבעייתיות שבגיוס חרדים ואמר כי "חרדי שמתגייס לצבא, הוא כבר לא חרדי רגיל".

קלוסקה תיאר את החיילים ששירתו איתו בגדוד: "היו איתי הרבה אנשים שאולי היו חרדים בעבר, ובאו מקהילה חרדית אך לא כולם קיימו אורח חיים כזה. מצד אחד הם לא היו שייכים לקהילה הדתית-לאומית אך הם גם לא היו שייכים לעולם החילוני. לכן, ההגדרה של אדם חרדי במקרה הזה היא בעייתית".

לכתבות נוספות בנושא:

"לחצו עלינו לסדר את המספרים": קצין באכ"א על בלוף גיוס החרדים

ראש אכ"א על בלוף גיוס החרדים: "יתכן ששגינו, אין כוונת זדון"

צה"ל מכחיש שזויפו נתוני גיוס חרדים; הרמטכ"ל הנחה לבחון המקרה

ישראל קלוסקה, חרדי לשעבר שהתגייס לגדוד הנח''ל החרדי
ישראל קלוסקה, חרדי לשעבר שהתגייס לגדוד הנח''ל החרדי | צילום: חדשות 13

קלוסקה סיפר על האופן שבו במסגרת גדוד הנח"ל החרדי, החיילים משרתים בסביבה נטולת נשים: "המתכונת של הנח"ל החרדי מאפשרת גיוס של חרדים בצורה טובה. אין בבסיס נשים כגון מש"קיות ת"ש ואחרות. הפעמים היחידות שנכנסה אישה לבסיס הן אולי במהלך ביקורת של אכ"א או דברים מהסוג הזה".

עם זאת, קלוסקה סיפר כי שירת בגדוד עם כמה חיילים שאמנם לא נתקלו בנשים במהלך השירות שלהן אך היו בזוגיות עם נשים מחוץ לבסיס. קלוסקה אמר כי חלק מהלוחמים אף חבשו כיפה אך ורק על מנת להתחמק מעונשים מסוימים ולקבל הטבות כגון שנת המשימה, מסגרת בה זוכים חיילים זוכים להשלים בגרויות ולרכוש מקצוע.