ראש אכ"א על בלוף גיוס החרדים: "יתכן ששגינו, אין כוונת זדון"

מוטי אלמוז ציין בריאיון לחדשות 13 כי "יכול להיות שהמערכת טעתה. יש כאן תקלה שצריכה להיבדק, מכאן רק נשתפר", והוסיף כי "כשגיליתי שהמספרים לא תואמים את מה שדיווחנו - עצרנו מיד"

זמן צפייה: 04:34

בלוף גיוס החרדים: ראש אכ"א האלוף מוטי אלמוז התייחס היום (רביעי) לפרסומים אודות הטעויות בדיווחי נתוני גיוס החרדים ואמר כי "זה חשוב מאוד לבדוק את כולנו, יכול להיות ששגינו ושהמערכת טעתה. אין כאן כוונות זדון, אני אומר את זה באחריות מלאה. אני מכיר את אנשינו, אנחנו מדווחים אמת ומקפידים על כך. יש כאן תקלה שצריכה להיבדק, מכאן רק נשתפר".

עוד ציין אלמוז כי "אם אנחנו עשינו טעות, נגיד שעשינו טעות ונתקן. כשבדקתי גיליתי שהמספרים לא תואמים את מה שדיווחנו ומיד עצרנו ואמרנו רגע, יש כאן משהו שהוא לא בסדר, צריך לעצור ולדווח. זה כל הסיפור".

לכתבות נוספות בנושא >> 

צה"ל מכחיש שזויפו נתוני גיוס חרדים; הרמטכ"ל הנחה לבחון המקרה

דיווח: צה"ל זייף מספר המתגייסים החרדים כדי לעמוד ביעדי הגיוס

אלוף מוטי אלמוז, ראש אכ''א
אלוף מוטי אלמוז, ראש אכ''א | צילום: חדשות 13

אלמוז התייחס גם למינוי של אלוף במילואים רוני נומה לבדיקת הטעות ואמר כי "בדרך כלל כשצה"ל בודק את עצמו ומוצא תקלות הוא מחליט מעת לעת להביא אנשים חיצוניים וזה בסדר גמור. יכול להיות שיש כאן מוטיבציית יתר שהיא לא נכונה והיא לא במקום, אנחנו נתקן אותה. אני לא חושב שזה יותר מזה, ואם זה יותר מזה, הבדיקה שלנו תעלה על זה ואנחנו נתקן גם את זה".

הנשיא פרס במפגש עם חיילים חרדים
הנשיא פרס במפגש עם חיילים חרדים | צילום: מארק ניימןלע''מ

כזכור, מוקדם יותר היום צה"ל הכחיש את הדיווח שפורסם ב"כאן", לפיו נתוני גיוס החרדים זויפו בשנים האחרונות, ומסר שאכן נמצאו פערים במספרים אך לא בניסיון להטעות בנתונים. במקביל, הרמטכ"ל אביב כוכבי הורה לבחון את הנושא לעומק. כמו כן, יו"ר ועדת החוץ והביטחון הזמנית, ח"כ והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, החליט לקיים דיון בנושא ביום שני הבא ולזמן את נציגי צה"ל ומשרד הביטחון.

הצבא טען כי לאחרונה נבדקו בשנית נתוני גיוס החרדים בשנת 2017, שם התגלו פערים ביחס לספירה הקודמת שנעשתה. לטענת צה"ל, הפער נובע מאופן שיטת החישוב, "אך מקורם אינו נובע, בשום צורה ודרך, מניסיון מערכתי של צה"ל להטעות בנתונים".