מבצע אשל: סיפורה המרגש של המשפחה שכוללת ארבעה אחים טייסים

האב אריה הוא ניצול שואה שעלה לארץ לבדו, והקים עם נירה דור המשך לתפארת. לכבוד פרישת האח הבכור מהתפקיד - המשפחה זכתה לקחת חלק במטס יום העצמאות האחרון. "אין מקום בחזה להביע את הגאווה"

זמן צפייה: 12:45

ארבעת האחים לבית משפחת אשל, ילדיהם של אריה ונירה, כולם ללא יוצא מן הכלל סיימו קורס טייס והיו טייסי קרב בצה"ל – ומשם המשיכו לאל על. בחודשים האחרונים, שי, האח הבכור, התכונן לפרישה מהתפקיד. לכבוד המאורע, ביום בעצמאות האחרון במטס לרגל 71 שנים למדינה, הצטרף למטס מטוס ה"דרימליינר" שהטיסו אותו היו טייסי משפחת אשל. "לנו זה נראה טבעי, ציין שי, "כמו ללכת לבית הספר, ללכת לקורס טיס. המעמד הזה זו הזדמנות אחרונה שנוכל לטוס כולנו בתפקיד ביחד באותו מטוס. "פשוט מרגש מאוד", ציין איל, "לטוס כולם יחד, ביום העצמאות לאורך חופי המדינה".

האב אריה, ניצול שואה. הוריו נספו והוא עלה ארצה עם שני אחיו. "אני נשארתי היחיד מהמשפחה השורשית", סיפר אריה. "המלחמה עשתה גם דבר אחד טוב - הוציאה אותי מהמקום הזה, והגעתי למה שהגעתי. שיש לי משפחה כזו וילדים כאלה. וכל ההצלחה". הילד היתום בן ה-12 הקים עם רעייתו נירה, קיבוצניקית בת משמר העמק, משפחה שהם בהחלט מתגאים בה. "אין לי מקום בחזה להביע את הגאווה שלי", הוסיף אריה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ערבי צפייה וטריוויה: דור חדש של מעריצים חוגג 25 שנה ל"חברים"

"זה היה מפחיד": עשרות שוטרים פשטו על חתונה – עקב חוב של החתן

הפיגוע במעיין בדולב: ההערכה – חוליית המחבלים מתגוררת באזור

משפחת אשל
משפחת אשל | צילום: חדשות 13

העשייה הצבאית של ארבעת האחים יחד שזורה במלחמות ישראל. הם שימשו מפקדי טייסות, הטיסו את מטוסי הקרב במלחמות לבנון, במבצעים בדרום ובשלל פעולות שאסור עדיין לדבר עליהן. בכמה מהמבצעים הם לחמו יחד. לקראת סיום הטיסות שלו, שי חזר למקום שבו הכל התחיל – בסיס חיל האוויר שבחצרים. כמה מתחנות חייו כבר קיבלו מקום של כבוד במוזיאון ונכנסו לדפי ההיסטוריה של החיל. מבצע אשל הראשון היה כבר לפני 20 שנים, אז שי סיים לשרת בתפקיד טייס קרב בחיל האוויר. את המבנה האווירי הוביל האבא אריה במטוס הצוקית אותו הטיס מפקד הבסיס, וכל אחד מארבעת הבנים במטוס ה-F16 אחריו.

כשמטוס ישראלי מפיל מטוס אויב בקרב אוויר, הוא זוכה לסימון. וגם שי זכה לסמן את אחד המטוסים אותם הטיס מעל שמי לבנון. הגאווה של שי כפולה כי מדובר באירוע היסטורי. ביוני 1979 התרחש אחד מקרבות האוויר המפורסמים מול צבא סוריה. הקרב הזה הוא אבן דרך בתולדות המלחמות האוויריות. הוא הסתיים בהישג שסימל את עליונות חיל האוויר הישראלי - חמישה משמונת המיגים הסורים הופלו. "זה חלום של כל טייס קרב, להגיע לקרב אוויר ולהפיל מטוס". לפני שבועיי,ם שי הטיס את הטיסה האחרונה שלו, טיסה 006 מישראל לתל אביב. הגלגלים נגעו בקרקע, ועל המסלול חיכתה לו משפחתו.