הפיגוע במעיין בדולב: ההערכה - חוליית המחבלים מתגוררת באזור

סוג המטען שהתפוצץ במעיין דני לא נראה בשטחים כבר זמן רב: הוא שקל כ-4-3 קילוגרמים והכיל כמות רבה של רסס. נראה שלא מדובר בפיגוע ספונטני או מאולתר, והמפגעים הכירו את סדרי הביטחון במקום

זמן צפייה: 01:53

טרם ידוע אם חוליית המחבלים שביצעה היום (שישי) את הפיגוע במעיין בדולב שייכת לארגון כלשהו, אך ניתן לקבוע כי מדובר בפעולה שתוכננה בקפידה מבעוד מועד - ונראה כי המחבלים מתגוררים באזור הפיגוע.

ככל הנראה, המפגעים הטמינו בלילה את המטען במקום, והפעילו אותו מרחוק תוך כדי צפייה בהתרחשות. מדובר במקום המאובטח על ידי צה"ל, שלרוב מגיע לאזור בשעה 11:00 בבוקר. נראה כי המחבלים הכירו את סדרי הביטחון במקום, ויכול להיות שאף כיוונו את הפיגוע נגד חיילי צה"ל, אך ראו את המשפחה והחליטו להפעיל את המטען.

המטען שהתפוצץ במעיין, והביא למותה של רינה שנרב, היה חריג ביחס למה שנראה בשטחים בתקופה האחרונה: הוא שקל כ-3-4 קילוגרמים והכיל רסס רב, כך שאם הייתה במקום קבוצה גדולה יותר של אנשים - היו נפגעים רבים יותר בתקרית. כאמור, מדובר בפעולה מתוכננת ומאורגנת - ולא בפיגוע ספונטני או מאולתר.

עוד בחדשות 13:

"ביקשה להוסיף אור": נרצחת הפיגוע במעיין בדולב הובאה למנוחות

האב שנפצע בפיגוע סמוך לדולב: "רינה לא סבלה – חייה נלקחו מיד"

הותר לפרסום: רינה שנרב בת ה-17 מלוד נרצחה בפיגוע סמוך לדולב

אזור הפיגוע בסמוך לדולב
אזור הפיגוע בסמוך לדולב | צילום: צילום שלמה מור

בריאיון ל"שישי" עם אילה חסון, שחזר האב שנפצע בפיגוע את הרגעים שלפני הפיצוץ: "כל הירידה מהחניה עד לפיגוע הייתה בערך 3-4 דקות. כל הדרך הזאת דביר אמר לי 'אבא בוא ננצל את הזמן, יש לי קורס חובשים, בוא תשאל אותי שאלות' - ואחרי הפיגוע עשיתי לו ח"ע מהציצית", סיפר איתן. "אני נפגעתי בבטן בעיקר, ויש לי רסיס בבטן ושבר באגן. אני מכיר את זה, ישר הבנתי שזה מטען. ברגע הראשון עוד הייתה לי מחשבה שאולי אני תכף אתעורר מהחלום, אבל הבנו ישר".

איתן הוסיף וסיפר שרינה הייתה "מתוקה מדבש, בחורה מתוקה כל כך. כשראיתי אותה אחרי זה, אמרתי שהיא הרוגת מלכות בשביל עם ישראל. היא כ"כ התחזקה בחודשים האחרונים בתורה ומצוות".

מוקדם יותר היום, רגעים ספורים אחרי לווית בתו, סיפר איתן כי "אני זוכר הכול - התחלנו לרדת לכיוון המעיין, וכשהגענו ראיתי מטען צד גדול - והכול היה שחור. שמעתי את בני דביר צועק לי, ואני צעקתי ישר לרינה, אבל הסתכלתי למה וראיתי שהיא כבר לא בחיים".

Gdfgdfg
לווייתה של רינה שנרב

בתוך כך, הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע לזירת הפיגוע. הרמטכ"ל סייר בשטח יחד עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן ומפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ערן, ניב וקיבל סקירה על אודות תמונת המצב הגזרתית. לאחר מכן קיים הרמטכ"ל הערכת מצב בשטח. "אני כואב את כאבה של משפחת שנרב ואת הירצחה של רינה", אמר הרמטכ"ל. "מייחל להחלמה מהירה של איתן ודביר, ומחזק את המשפחה ביום הקשה הזה. אנו נמצאים בעיצומו של מרדף שמובל על-ידי כוחות צה"ל, שב"כ ומשטרה, ומרכזים מאמץ מודיעיני מבצעי רחב לאיתור מבצעי הפיגוע הרצחני והחמור. אני בטוח ביכולתנו לאתר את המפגעים במהרה".

המרדף אחר המחבלים נמשך. צה"ל פרס מחסומים רבים באזור, ועל פי דיווחים פלסטיניים, הוחרמו מצלמות אבטחה בכפרים סמוכים. בעקבות הפיגוע, ראש הממשלה נתניהו קיים התייעצות ביטחונית עם ראשי מערכת הביטחון.