עיכוב במינוי ראש השב"כ הבא? ייבחן מכתב שבו טענות נגד ר'

הוועדה למינוי בכירים תידרש לבחון מידע חדש שהגיע ממכתב אנונימי שבו טענות נגד ר', שנשלח לפני מינוי לסגן ראש השב"כ. ר' בתגובה: "המכתב רצוף בשקרים, מאחוריו עומד גורם בעל אינטרס"

זמן צפייה: 01:29

ביום שישי תדון הוועדה למינויים בכירים במינויו של ר' לראשות השב"כ. עם זאת, המינוי עלול להתעכב בשל מכתב אנונימי שבו טענות נגד ר', שאותו הוועדה תידרש לבחון. המכתב הגיע כבר לפני מינוי לסגן ראש השב"כ, אך אז לא היה נדרש אישור הוועדה. יש לציין כי גם אם המידע שקרי, על הוועדה לבדוק את המידע.

מטעמם של ר' נמסר בתגובה לפרסום: "מדובר במכתב אנונימי שנכתב ונשלח לפני כשלוש שנים ומופץ כעת בתפוצה רחבה. מאחורי המכתב עומד גורם בעל אינטרס אשר ביקש לפגוע כבר אז בשני מינויים. המכתב חסר בסיס עובדתי, רצוף בשקרים ונועד גם הפעם לפגוע במינוי. ככל שיידרש, עדויות לכך יוצגו בוועדה למינוי בכירים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המתמחים לא מקבלים את המתווה: "נגיש מחר 2,300 מכתבי התפטרות"

בנט: להתקדם להפסקת בידודי התלמידים בערים הירוקות בשבוע הבא

לאחר שנפל בכנסת: חוק האזרחות חוזר

בחודש שעבר הודיע ראש הממשלה נפתלי בנט על מינויו של ר' לתפקיד ראש שירות הביטחון הכללי. ר', בן 55, נשוי ואב לשלושה, מכהן כיום כסגן ראש השירות. הוא בוגר תואר ראשון במדעי המדינה ופילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הארוורד. שמו ותמונתו של ר' יותרו לפרסום עם אישור המינוי.

ראש השב''כ נדב ארגמן
ראש השב''כ נדב ארגמן | צילום: חדשות 13

את שירותו הצבאי בצה"ל ביצע ר' כלוחם בסיירת מטכ"ל, ולאחר מכן התגייס לשב"כ כלוחם ביחידת המבצעים. בשנת 2011 מונה לראש אגף המבצעים בשב"כ, ובשנת 2016 מונה לראש אגף המטה האחראי על בניין הכח של הארגון. בשנת 2018 מונה לסגן ראש השב"כ, תפקיד אותו הוא ממלא בשנתיים וחצי האחרונות.