לאחר שנפל בכנסת: חוק האזרחות חוזר

שרת הפנים שקד פרסמה מחדש את תזכיר חוק האזרחות שנפל בכנסת לפני חודשיים. חוק יסוד ההגירה של ח"כ רוטמן נדחה בשבוע לטובת מו"מ ולנסות להעביר את החוק המקורי בעזרת קולות האופוזיציה

זמן צפייה: 01:18

שרת הפנים איילת שקד פרסמה הבוקר (רביעי) מחדש את תזכיר חוק האזרחות שלא עבר בכנסת לפני חודשיים. במקביל, ח"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית החליט לדחות בשבוע את ההצבעה על חוק יסוד ההגירה שתוכננה להיום במסגרת המשא ומתן עם שקד ובתנאי שהפשרה שהושגה לפני חודשיים עם מרצ ורע"מ שהצביעו בעד החוק אז - יירדו מהפרק.

מטרתה של שקד היא לנסות להעביר את החוק המקורי בעזרת קולות חברי אופוזיציה ולהקים איתם צוות שיבחן תיקונים דרושים בחוק בהמשך. מטעמו של חבר הכנסת רוטמן נמסר כי "בשבוע הקרוב ננסה למצות את המו"מ מול שרת הפנים איילת שקד וגורמים נוספים בקואליציה כדי לסגור את גבולות מדינת ישראל ולהגן על זהותה היהודית ועל בטחון המדינה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח: ארה"ב לא תציע יוזמות מדיניות כי ישראל "לא בשלה לכך"

הרשויות בקפריסין: איראן לא עומדת מאחורי ניסיון החיסול

לראשונה: גרמניה תשלם פיצויים לניצולים ששרדו את מצור לנינגרד

החוק נפל לפני חודשיים לאחר שנרשם שוויון 59 בהצבעה. לאורך כל היום היו איומים מצד אנשי קואליציה ממרצ ומרע"מ שלא לתמוך בחוק, אך לאחר מכן הושגה פשרה שהובילה להצבעתם בעד. זה עדיין לא הספיק ובין המתנגדים היה גם ח"כ עמיחי שיקלי מימינה.

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-21760704' autoplay='0' credit='' desc='ההצבעה לפני חודשיים על החוק' poster='' kid='1_a9i25z3y' duration='35']

משמעות אי הארכת החוק, שמוארך מדי שנה, הייתה שפלסטינים חסרי מעמד שנכנסים לשטח ישראל במסגרת איחוד משפחות יכולים להגיש בקשות להסדיר את מעמדם ולקבלת אזרחות ישראלית.

ראש הממשלה בנט תקף לאחר הפלת החוק בכנסת את האופוזיציה: "כל מי שהצביע נגד חוק האזרחות, מביבי, דרך טיבי, ועד שיקלי, בחר בפוליטיקה קטנה על פני טובת אזרחי ישראל, והם עוד יצטרכו הרבה זמן לתת לציבור דין וחשבון על מעשיהם".

שרת הפנים שקד התראיינה לאחר מכן בחדשות 13 והתחייבה: "לא ארפה, אמצא את הזמן המתאים בשבועות הקרובים - ואביא את חוק האזרחות להצבעה באותו הנוסח".

שקד, שתקפה את חברי האופוזיציה ואמרה כי היא "מתביישת", הסבירה כי עצם המעשה הוא "בלתי נתפס", כלשונה. "מה שקרה אתמול בכנסת היה נראה כמו מופע אימים. ברגע שהחוק החשוב הזה נפל, היו צרחות שמחה של מירי רגב ושל איימן עודה וחבורתם. זה היה מבזה".