בנט: להתקדם להפסקת בידודי התלמידים בערים הירוקות בשבוע הבא

רה"מ הנחה למצוא פתרון להקדמת הפטור לבידודים ביישובים בהם התחלואה נמוכה, לפי עיקרון של בדיקות במקום בידודים. במשרד הבריאות הגיבו כי הנושא ייבדק וכי בכל מקרה נדרש לסיים את הפיילוט

זמן צפייה: 01:41

ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה היום (רביעי) בהערכת המצב היומית לפעול להפסקת בידודי התלמידים בערים הירוקות - בעקבות הירידה בנתוני התחלואה וההדבקה בנגיף קורונה."לא לחכות עד ה-15 באוקטובר אלא להציג משהו חכם ויעיל עוד לפני". במשרד הבריאות הגיבו כי הנושא ייבדק לבקשת ראש הממשלה, ואמרו כי בכל מקרה נדרש לסיים את הפיילוט כדי לגבש המלצה אפידימיולוגית אחראית ושקולה.

בנט אמר כי "במסגרת החשיבה המחודשת ועל רקע צליחת הגל הרביעי - המספרים צונחים כל יום - אני מבקש למצוא פתרון להקדמת הפטור מבידודים לתלמידים בערים ירוקות כבר לשבוע הבא". המטרה היא לעבוד לפי עיקרון של בדיקות במקום בידודים. נכון להיום 106 ערים ו-896 יישובים, בהם מתגוררת כ-55% מהאוכלוסייה, מוגדרים ירוקים או ירוקים בוהקים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח: ארה"ב לא תציע יוזמות מדיניות כי ישראל "לא בשלה לכך"

הרשויות בקפריסין: איראן לא עומדת מאחורי ניסיון החיסול

לראשונה: גרמניה תשלם פיצויים לניצולים ששרדו את מצור לנינגרד

"אבקש למצוא פתרון להקדמת הפטור מבידודים לתלמידי בתי ספר בערים ירוקות על ידי צוותים של מגן חינוך שיבצעו בדיקה פיזית בכיתות", הוסיף בנט, "אני מבקש מכם לבוא עם פתרונות. אני רוצה לתת שקט נפשי להורים שיוכלו לצאת לעבודה, לשלוח את הילדים לבתי הספר ולסיים את תקופת חוסר הוודאות. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למגמת תחלואה יורדת, ומצד שני לא לאפשר הדבקות המוניות. יש כאן איזון עדין".

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון כתבה בתגובה: "אני שמחה על החלטת ראש הממשלה להנחות את משרד הבריאות להתקדם להפסקת בידודי התלמידים. כפי שדרשתי לכל אורך הדרך - יש להחיל את מודל הכיתה הירוקה לצמצום בידודי התלמידים באופן מיידי כדי להקל על ההורים והתלמידים".