ניתוח קול ובדיקת רוק: ישראל בוחנת טכנולוגיות לבדיקת קורונה

משלחת של משרד הביטחון תטוס להודו כדי לערוך השלבים הסופיים במחקר. בין היתר נבחנת גם בדיקת ינשוף. חלק מהתוצאות ניתן לקבל תוך דקות. "מקווים לפריצת דרך שתהווה שובר שוויון בהנעת הכלכלה"

זמן צפייה: 01:11

משלחת של משרד הביטחון והחוץ תטוס להודו כדי לערוך בשבועות הקרובים את השלבים הסופיים במחקר של טכנולוגיות מתקדמות לאבחון מהיר של קורונה, שמאחוריו עומד המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית. הניסויים יתקיימו בשיתוף פעולה עם מדענים הודים.

המדענים בוחנים ארבע טכנולוגיות: ניתוח גלי קול, בדיקת ינשוף, ושני סוגים של דגימות רוק. כל השיטות מפותחות כך שיוכלו לאבחן את הנגיף בצורה מהירה ביותר, כאשר בחלק מהמקרים מדובר על דקות ספורות בלבד.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

יממה שנייה ברצף – מספר הנדבקים חצה את ה-2,000; 295 במצב קשה

לאחר פרישת ברבש: פרופ' רוני גמזו מונה לממונה הקורונה

ועדת הקורונה אישרה: חדרי הכושר ייפתחו ביום ראשון

תוצאה חיובית לבדיקת קורונה
תוצאה חיובית לבדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

מטרת בדיקת הקול היא לזהות שינוי בקול של חולים, שדרכו ניתן להבחין בהידרדרות במערכת הנשימה. בבדיקת הינשוף, בדומה לזו המבוצעת כדי לזהות אלכוהול, שואפים המדענים לזהות את הנגיף בנשיפה בלבד. זאת, באמצעות בינה מלאכותית.

בדיקות הרוק הראשונה היא זיהוי איזותרמי, שמפותחת כך שתתאים לשימוש ביתי שיביא לתוצאה בתוך חצי שעה. בדיקה תזהה את נוכחות הנגיף בעזרת תגובה כימית לחימום של כ-60 מעלות. בדיקת הרוק השנייה, חומצות פוליאמיניות,-המאפשרת זיהוי חלבונים בתוצרי נגיף הקורונה הנאספים בדגימת רוק, כאשר השאיפה היא לקבל את תוצאת הבדיקה תוך דקות ספורות.

שר הביטחון בני גנץ התייחס למשלחת הישראלית ואמר כי "אנו מקווים כי המחקר והפיתוח המאומץ שמובילה מפא"ת, יחד עם האקדמיה והתעשיות המצוינות שלנו, יביאו לפריצת דרך שתשנה את האופן שבו אנו מאבחנים את הנגיף ונלחמים בו, ויהיו 'שובר שוויון' בהנעת הכלכלה מחדש".