לאחר פרישת ברבש: פרופ' רוני גמזו מונה לממונה הקורונה

נתניהו ואדלשטיין הודיעו כי מנהל ביה"ח איכילוב, שבתחילת המשבר הקים את מערך "מגן אבות ואמהות", יוביל את המאבק בנגיף. זאת אחרי שפרופסור ברבש הסיר את מועמדותו לתפקיד בשל העיכוב במינויו

זמן צפייה: 04:30

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הודיעו הלילה (חמישי) כי פרופסור רוני גמזו מונה לתפקיד ממונה הקורונה הלאומי. גמזו, מנהל בית החולים איכילוב, הקים בתחילת המשבר את מערך "מגן אבות ואמהות" לטיפול באוכלוסיית גיל הזהב. שר האוצר ישראל כ"ץ בירך על ההחלטה: "מינוי מצוין".

"בשעות הערב המאוחרות פנו אליי ראש הממשלה ושר הבריאות להתגייס לסייע במשבר הקורונה ברמה הלאומית", כתב גמזו אחרי המינוי, "השבתי מייד בחיוב. זהו משבר רפואי, כלכלי וחברתי; אני לא שואל שאלות במצב שכזה - פשוט מגיע, תורם את כל כולי ומסייע למדינתי ולמערכת הבריאות בניהול המשבר".

שר הביטחון בני גנץ שוחח הבוקר עם גמזו ואיחל לו בהצלחה בתפקיד . גנץ אמר לגמזו כי מערכת הביטחון כולה רתומה לסייע במאבק בקורונה, והשניים סיכמו להיפגש בהקדם.

עוד בחדשות 13:

בשל העיכוב במינויו: ברבש הסיר את מועמדותו לפרויקטור הקורונה

החשש הגדול מהחורף: נחשול חולי שפעת – במקביל לגל קורונה שלישי

פרופסור רוני גמזו
פרופסור רוני גמזו | צילום: חדשות 13

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין התייחס למינוי במהלך סיור שערך במרכז הרפואי אסף הרופא. "מאוד שמח שאחד כמו פרופ' גמזו יהיה לנו לעזר בכל מה שקשור במאבק בקורונה. אנחנו לוקחים את הטובים על מנת להשתלט על העקומה ולעשות כל מה שיכולים כדי להיאבק בנגיף הארור הזה".

מינויו של גמזו לתפקיד נקבע זמן קצר לאחר שפרופסור גבי ברבש הודיע על הסרת מועמדותו לתפקיד, בשל העיכוב במינויו - שנבע מעימות בין נתניהו לאדלשטיין באשר לסמכויותיו. "כל מי שעוסק בתחום הרפואה הציבורית יודע שזמן הינו מרכיב קריטי בניהול מערכה מסוג זה", כתב ברבש. "אני סבור שיש לפנות את הדרך למקבלי ההחלטות להמשיך ולדון בנושאים הדחופים שעומדים על הפרק, ולא בנושאים פרסונליים".

כאמור, מינויו הצפוי של ברבש התעכב בשל אי הסכמה בין ראש הממשלה לשר הבריאות בדבר ההרשאות שיינתנו לברבש. נתניהו רצה שברבש יעבוד תחתיו בפועל, גם אם באופן רשמי הוא כפוף למשרד הבריאות. אדלשטיין, מנגד, התנגד לדרישת ברבש לרכז אצלו את כל הסמכויות שקשורות למשבר, כולל מערכי הבדיקות, מחלקות הקורונה ובתי החולים. בלשכת ראש הממשלה הצהירו אמש כי השניים מתואמים.

אמש הציב ברבש אולטימטום בפני ראש הממשלה, לפיו אם המינוי לא ייחתם סופית באותו הערב - הוא יסיר את מועמדותו, כפי שאכן עשה.

פרופסור גבי ברבש
פרופסור גבי ברבש

בתוך כך, אמש עדכן משרד הבריאות כי 2,000 נדבקים חדשים אובחנו שלשום. זאת, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 8.7% מדאיגים. בכך, עלה מניין הנדבקים מאז פרוץ המגפה ל-56,085. 32,345 נשאים פעילים, בעוד 23,310 בני אדם כבר החלימו.

עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי 273 חולים במצב קשה, מהם 78 מונשמים. 120 חולים במצב בינוני. מניין המתים עומד על 430. מלבד ירושלים, בני ברק ותל אביב, מספר רב של נדבקים נרשם גם באשדוד, בית שמש וביתר עילית.