יממה שנייה ברצף - מספר הנדבקים חצה את ה-2,000; 295 במצב קשה

משרד הבריאות עדכן כי מניין מקרי המוות עלה ל-433 • ועדת הקורונה דנה בפתיחת חדרי הכושר: "הענף חייב יציבות - אי אפשר לפתוח ולסגור" • אתמול: פי ארבעה מובטלים חדשים לעומת חוזרים לעבודה

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי אתמול אובחנו 2,032 נדבקים חדשים בקורונה - היום השני ברציפות שמספר המאובחנים חוצה את ה-2,000. נרשם זינוק במספר החולים במצב קשה שעומד כעת על 295, ומניין מקרי המוות עלה ל-433. ישנם 32,755 חולים פעילים כעת.

בדקו כמה נדבקים אובחנו בעיר שלכם

בתוך כך, ועדת הקורונה דנה בשעה זו בפתיחת חדרי הכושר. יו"ר הוועדה ח"כ יפעת שאשא ביטון הצהירה: "אני לא מוכנה לפתוח את ענף חדרי הכושר ושאחרי שעתיים יסגרו אותו בצו חדש. חשוב לי להשאיר פתח למתווה של הממשלה לפתיחת חדרי הכושר כך שיישארו פתוחים לאורך תקופה ולא ייפתחו וייסגרו. הענף חייב יציבות, חדרי הכושר לא יכולים להיפתח ולהיסגר".

"מטריד אותי ממש שהנתונים מעורפלים ואי אפשר לשים אותם על השולחן, הוסיפה שאשא ביטון. "הכי חמור בעיניי זה שאנחנו לא יכולים להתסמך על מה שיש כי זה 'ייתן תמונה לא נכונה'".

עוד בחדשות 13:

לאחר פרישת ברבש: פרופ' רוני גמזו מונה לממונה הקורונה

אושר החוק שמאפשר לממשלה ליישם תקנות חירום – ללא אישור הכנסת

שינויים נוספים בתוכנית המענקים: כך תקבלו את הכסף לחשבון הבנק

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

בעניין פתיחת האטרקציות בסופי השבוע, הצהירה יו"ר הוועדה: "אנחנו, חברי הוועדה, תמימי דעים לגבי הסרת מגבלת האטרקציות מסופי השבוע. יש צורך בפיזור גיאוגרפי של האוכלוסיה ופתיחת האטרקציות בסופ״ש על מנת למנוע התהקלות של אנשים במקומות מסוימים".

יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ׳ חגי לוין, אמר בדיון: "מילת המפתח היא דיפרנציאליות. יש אזורים אדומים ואזורים שאינם אדומים ואפשר לנהוג בדיפרנציאליות ולפתוח את חדרי הכושר בערים שאינן אדומות ולא לסגור הרמטית. כך גם יהיה יותר אמון של הציבור. הסיכון קיים, וצריך להגן על אוכלוסיות בסיכון. אולי צריך לפתוח את חדרי הכושר בשעות ספציפיות לאנשים בסיכון".

יו''ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון
יו''ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון | צילום: ערוץ הכנסת

במקביל, שירות התעסוקה עדכן ביממה האחרונה התקבלו 769 דיווחים על חזרה לעבודה, ומנגד פי ארבעה דורשי עבודה חדשים - קרוב ל-3,000. שיעור האבטלה טיפס ל-21.4%.