"מקווה להביא את הניצחון": הצצה בלעדית למפקדת הקורונה הלאומית

מפקדת "אלון" היא הגוף הצה"לי שאמור להילחם בנגיף ולקטוע את שרשראות ההדבקה. היא החלה לפעול רק החודש, וכעת מהווה ההבטחה הגדולה במאבק נגד התפשטות המגפה. "היכולות שלנו ילכו ויתגברו"

זמן צפייה: 10:20

מפקדת הקורונה הלאומית, מפקדת "אלון" שבפיקוד העורף ברמלה, התחילה לפעול החודש - ואמורה לעשות את ההבדל הגדול שגם אמור להוציא אותנו מהסגר של הגל השני. "יש כאן חמ"ל מרכזי, כל קופות החולים יושבות אצלנו", הסביר מפקד המפקדה תא"ל ניסן דוידי. "אתה רואה התאגדות של כלל השחקנים במדינה שעוסקים בנושא הקורונה. עכשיו אנחנו רק צוברים יכולות ויוצאים עם פעילות לשטח בעוצמות שילכו ויתגברו".

המקום החשוב ביותר במפקדת הקורונה הוא המרכז לקטיעת שרשראות ההדבקה. אוהלים רבים הוקמו במפקדה - מורות חיילות, עתודאים, חיילים מקורסים – כולם הובאו לכאן כדי להשתתף במאמץ המלחמתי המשמעותי מכולם, למנוע את המשך ההדבקה. "אנחנו מקבלים חקירות של חולים מאומתים, ודרכם מוציאים את רשימת האנשים שהם פגשו", הסביר רס"ן הראל באר. "אנחנו מייצרים את המפה של התנועות שלהם והמפגשים שלהם כדי להבין את מי צריך להכניס לבידוד". בנוסף, תרכז המפקדה את המעבדות לבדיקת קורונה ואת מערכי השינוע, והיא גם מפעילה את מרכזי הבידוד ואת ניהול מלונות הקורונה.

עוד בחדשות 13:

20 שנה אחרי: תיעוד בלעדי מימיה הראשונים של האינתיפאדה השנייה

"התקופה הכי ארוכה בלי טיסה": התייר הנצחי מגלה מחדש את הארץ

אדלשטיין: "הסגר יימשך כמה שבועות – לא נחזור על טעויות העבר"

מפקדת הקורונה הצה''לית
מפקדת הקורונה הצה''לית | צילום: חדשות 13

צה"ל בנה את מפקדת הקורונה באופן הדרגתי. בינתיים זה הולך לאט, יש מי שאומר לאט מדי: כיום לוקח כ-90 שעות, ארבעה ימים, עד שמגיעים לכל שרשרת ההדבקה של החולה. החזון הוא להגיע ליממה-יממה וחצי, בין 24 ל-36 שעות בלבד. זה יקרה רק אחרי הסגר, אחרי החגים. "אנחנו מקווים שנביא את הניצחון כאן במערכה הזאת", הצהיר מפקד מרכז הבדיקות, אל"מ יעקב מנדלוביץ'.

עכשיו, בתוך הסגר השני, במפקדת הקורונה הצה"לית מבינים היטב שהרבה עיניים מופנות אליהם. זה יחייב גם את הרמטכ"ל, אביב כוכבי, לפקד בעצמו על הירתמות צה"ל למשבר. ההערכה בצה"ל היא שהסיפור הזה יהיה איתנו לפחות עד סוף שנת 2021, ויש מי שמדבר כבר על שנת 2022. גם בצה"ל יש מי שמודה - מספרי החולים האלה זה כבר גדול גם על מפקדת הקורונה שהקמנו.