צפו: הרמטכ"ל העניק אות הצטיינות ללוחם שאיבד רגל בפיגוע דריסה

כוכבי ביקר אצל שאדי איברהים שאיבד רגל בפיגוע ליד נגוהות שבדרום הר חברון: "יישר כוח על ההתנהגות בשטח". גם מפקד חטיבת השריון 401 שבה משרת החייל, דוד סונגו, היה באירוע

זמן צפייה: 02:30

הרמטכ"ל אביב כוכבי העניק היום (רביעי) אות הצטיינות ללוחם, שאדי איברהים, שאיבד את רגלו בפיגוע הדריסה ליד נגוהות שבדרום הר חברון לפני כשבועיים. גם מפקד חטיבת השריון 401 שבה משרת החייל, דוד סונגו, היה באירוע. כוכבי אמר ללוחם: "יישר כוח על ההתנהגות בשטח".

הלוחם מפלוגת המסייעת של גדוד 9 בעוצבת "עקבות הברזל", בן 20 מהכפר סאג'ור, פונה במצב קשה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, לאחר הפיגוע. לפני כן התבשר שאדי כי נבחר למצטיין מפקד החטיבה לשנת 2020 בשל פועלו הראוי לשבח. עקב הפציעה והניתוחים, לא הגיע לטקס המצטיינים של החטיבה בשבוע שעבר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרסום ראשון: המבצע הישראלי להצלת אדריכלית היחסים עם סודאן

בדרך לגל שני? חשש מהתפרצות נוספת – כבר בשבועות

מזוז: "הקמת ממשלה ע"י נאשם בפלילים – משבר חברתי וכשל מוסרי"

אביב כוכבי ודוד סונגו מעניקים אות הצטיינות לשאדי איברהים
אביב כוכבי ודוד סונגו מעניקים אות הצטיינות לשאדי איברהים | צילום: דובר צה''ל

סונגו אמר בעת הענקת התעודה כי "זכינו לבוא לעשות לך הענקה אישית בנוכחות המשפחה והרמטכ"ל. ההצטיינות הזו לא באה סתם, כשאתה נפגעת והתפקוד שלך היה חלקי מאוד החיילים שלך ידעו בדיוק מה לעשות. והם ידעו מה לעשות כי אתה לימדתם אותם, אימנת, הדרכת אותם. הם הגיבו מצויין בדיוק כמו שצריך לעשות. מאחלים לך החלמה מהירה, אתה איתנו בלב".

בסוף השבוע שוחרר איברהים מטיפול נמרץ, ובסרטון שצילם ממיטתו בבית החולים, סיפר: "יצאתי מהמיון - הכול טוב, הכול סבבה. אני בסדר". איברהים הודה על הודעות התמיכה שקיבל במהלך השבוע שחלף, ואמר: "לא יכולתי לענות אבל אני מוסר לכם ד"ש. גם אני אוהב אתכם וסומך עליכם. להתראות".

אביב כוכבי ושאדי איברהים
אביב כוכבי ושאדי איברהים | צילום: דובר צה''ל

בשבוע שעבר בהא-אלדין עואודה, בן 19 מאזור חברון, נסע במהירות לעבר עמדה צבאית ביישוב נגוהות שבמרחב החטיבה המרחבית יהודה והצליח לפגוע באיברהים. אחד מהלוחמים פתח בירי לעבר המחבל וניטרל אותו, ואילו שאדי פונה לבית החולים סורוקה כשהוא בהכרה וסובל מפגיעות בגפיים. על גופו של המחבל התגלה מכתב התאבדות שאיתו, ככל הנראה, יצא מהכפר על מנת לבצע את הפיגוע.