אחיו של הפצוע מהפיגוע בעזון: "המשפחה קיבלה תגובות קשות"

מושיקו ויצמן סיפר כי בני משפחתו הותקפו ברשתות החברתיות, בין היתר בשל העובדה שהאב והבן בחרו לקבל טיפול שיניים בכפר פלסטיני. "הידיים קלות על המקלדת - שוכחים שיש אנשים מאחורי המסך"

זמן צפייה: 03:40

מושיקו ויצמן, אחיו של ליבר פרץ שנפצע בינוני בסוף השבוע בפיגוע בעזון, סיפר היום (ראשון) בריאיון ל"העלום הבוקר" כי מאז המקרה משפחתו מקבלת תגובות קשות על כך שהלכו לקבל טיפול רפואי בכפר פלסטיני: "הידיים מאוד קלות על המקלדת. אנשים מגיבים דברים נורא לא נעימים, אומרים שהם 'שילמו ביוקר כי ניסו לחסוך', או שזה 'מגיע להם כי לא צריך לפרנס ערבים'. שוכחים שעומדים בני אדם מאחורי זה, ונער בן 17 שבסך הכל ניסה להגן על אבא שלו צריך לקרוא את זה".

עוד סיפר ויצמן כי הוא גילה על מה שאירע לאחיו מסרטון שרץ בוואטסאפ: "גיליתי את זה הרבה לפני שבכלל הרימו אלי טלפון. צריך לכבד משפחות שנמצאות בסיטואציות כאלה במדינה כמו שלנו שהיא גם ככה מורכבת. זה לא צריך להיות באופן הזה, זה דבר הרסני וחמור". כמו כן, אמר ויצמן כי "צריך ללמוד הרבה מהמקרה על השיח והביריונות ברשתות החברתיות. זה סיטואציה שהיא לא הגונה, זה לא צריך להיראות ככה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

הפיגוע בעזון: חמאס מאותת שאינו מרוצה מההסדרה • פרשנות

צה"ל: הדקירה בעזון – פיגוע; "שאל אם אנחנו יודעים ערבית"

Hergau
האב שפצע קל בפיגוע הדקירה בכפר עזון | צילום: החדשות 13

כזכור, אתמול דובר צה"ל הודיע כי מתחקור ראשוני של אירוע הדקירה בכפר עזון, בו נפצעו בינוני וקל אב ובנו כשהלכו לרופא שיניים - עולה כי מדובר בפיגוע. מוסטפא יוסוף סלים, נער פלסטיני בן 15 תושב הכפר, דקר שני אזרחים ישראלים לאחר שנכנסו לכפר לצורך טיפול רפואי. על פי דיווחים פלסטיניים, רופא השיניים הסגיר את הנער למנגנוני הרשות הפלסטינית, וכי הוא מחבל בודד, ללא שיוך ארגוני. עוד דווח כי גם כמה מבני משפחתו של הנער נעצרו. ההערכה היא שצה"ל ושב"כ ידרשו להסגירו לישראל.

האב שנפצע סיפר את שאירע: "הוא שאל אותנו אם אנחנו יודעים ערבית וענינו שלא – מיד קלטתי שיש לו אולר. אני הראשון שניסיתי לתפוס אותו והבן שלי נבהל ודחף אותי הצידה, ואז הוא נדקר. מישהו קפץ על המחבל והפיל אותו עד שהוא ברח. הבחור שהציל אותנו נדקר בגב. הבן שלי יצא מכלל סכנה והוא מדבר ומחייך". לטענת האב, "כבר שנה שאני מגיע אל הרופא הזה והכל בסדר. לא פחדנו מכלום ומעולם לא חששנו".