צה"ל: הדקירה בעזון - פיגוע; "שאל אם אנחנו יודעים ערבית"

מתחקור ראשוני עולה כי מוסטפא יוסוף סלים, נער פלסטיני בן 15, דקר אב ובן, שנפצעו קל ובינוני, לאחר שנכנסו לכפר עזון לצורך טיפול שיניים. על פי דיווחים פלסטיניים, המחבל נעצר ע"י הרש"פ

זמן צפייה: 01:39

דובר צה"ל הודיע כי מתחקור ראשוני של אירוע הדקירה היום (שבת) בכפר עזון, בו נפצעו בינוני וקל אב ובנו כשהלכו לרופא שיניים - עולה כי מדובר בפיגוע. מוסטפא יוסוף סלים, נער פלסטיני בן 15 תושב הכפר, דקר שני אזרחים ישראלים לאחר שנכנסו לכפר לצורך טיפול רפואי. על פי דיווחים פלסטיניים, רופא השיניים הסגיר את הנער למנגנוני הרשות הפלסטינית, וכי הוא מחבל בודד, ללא שיוך ארגוני. עוד דווח כי גם כמה מבני משפחתו של הנער נעצרו. ההערכה היא שצה"ל ושב"כ ידרשו להסגירו לישראל.

האב שנפצע סיפר את שאירע: "הוא שאל אותנו אם אנחנו יודעים ערבית וענינו שלא – מיד קלטתי שיש לו אולר. אני הראשון שניסיתי לתפוס אותו והבן שלי נבהל ודחף אותי הצידה, ואז הוא נדקר. מישהו קפץ על המחבל והפיל אותו עד שהוא ברח. הבחור שהציל אותנו נדקר בגב. הבן שלי יצא מכלל סכנה והוא מדבר ומחייך". לטענת האב, "כבר שנה שאני מגיע אל הרופא הזה והכל בסדר. לא פחדנו מכלום ומעולם לא חששנו".

Hergau
האב שנפצע קל בפיגוע הדקירה בכפר עזון | צילום: החדשות 13

בתוך כך, ערוץ הטלוויזיה "אל-אקצא" מסר את התייחסות חמאס לפיגוע הדקירה: "הפיגוע מגיע לאחר הפגיעה של ישראל בדם הפלסטיני אתמול במסגרת ההפגנות בגדר. הפיגוע מבהיר לישראל כי העם הפלסטיני מאוחד. למנהיגי ישראל ולאזרחי ישראל אין ביטחון על אדמת פלסטין".

הסכין מהדקירה בכפר עזון | צילום: ידיעות מהשטח

כאמור, מוקדם יותר היום צעיר בן 17 נפצע בינוני ואביו בן ה-60 נפצע קל, בדקירות בכפר עזון שבשומרון. השניים הגיעו למחסום אליהו עם פצעי דקירה, וטענו שהגיעו לביקור אצל רופא שיניים בכפר עזון - אז פלסטיני כבן 15 התנפל עליהם ודקר אותם. בתחילת האירוע מסר צה"ל כי: "לפני כשעה, פינו כוחות צה"ל שני פצועי דקירה מהכפר עזון שבמרחב החטיבה המרחבית 'אפרים'. כוחות צה"ל העניקו לפצועים סיוע רפואי ראשוני והם הועברו להמשך טיפול על-ידי מד"א. כוחות צה"ל נמצאים בנקודה. הרקע לאירוע בבדיקה".

Whatsapp Image 2019 09 07 At 1
אב ובנו הגיעו עם פצעי דקירה למחסום אליהו | צילום: ידיעות מהשטח

פרמדיק מד"א איוב רביע, שהעניק טיפול לפצועים, סיפר: "חברנו סמוך למעבר אליהו לכוח רפואה של צה"ל שהוציא אלינו שני פצועים - נער כבן 17 בהכרה עם מספר פצעי דקירה בפלג גופו העליון וגבר כבן 60 במצב קל עם פצע דקירה ביד. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישות, עצירת דימומים ומתן תרופות ופינינו אותם במצב יציב לבית חולים".