הושגה פשרה: אביתר יפונה - הצבא יבחן אם מדובר באדמת מדינה

כחלק מהמתווה שהוצע ע"י המדינה, המתנחלים יעזבו את המאחז עד סוף השבוע ובמקום ייבנה בסיס לפלוגת צה"ל. המנהל האזרחי הונחה לבדוק אם ניתן להקים התיישבות במקום ולספק תשובה תוך חצי שנה

זמן צפייה: 02:28

תושבי אביתר אישרו היום (שני) את מתווה הפשרה שהוצע על ידי המדינה לפיו המשפחות יעזבו, הבתים יישארו ובחודש אוגוסט תוקם ישיבת הסדר במקום. נוסף על כך, משרד הביטחון יקים בסיס לפלוגה במקום באופן מיידי והמנהל האזרחי הונחה לסיים תוך חצי שנה את בדיקת הקרקע, ולבדוק אם ניתן להקים עליה התיישבות.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון התייחס להסכם ואמר: "מדובר במתווה אסטרטגי, אף צד כאן לא ניצח את הצד השני. הוא כולל נוכחות צבאית ואופק להסדרה. ההתיישבות בלב ארץ ישראל בשומרון ואחדות עם ישראל - אותה משימה לאומית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנאשם ברצח ווישניאק יישלח לאשפוז פסיכיאטרי: "סובל מהזיות"

בנט לבני הנוער: "צאו להתחסן, תוקף החיסונים עומד לפוג בקרוב"

משרד ההגנה האמריקני: תקפנו כוחות פרו איראניים בעיראק וסוריה

אריה דרעי, אביתר
חבר הכנסת אריה דרעי בעת ביקורו באביתר | צילום: רועי חדי

המתווה הוסכם רגע לפני פינוי המאחז ולאחר שהכוחות בשטח התארגנו אליו. כזכור, אתמול קראו מתיישבי המאחז לפעילי ימין להגיע למקום, ולדרוש "את עצירת תוכנית ההרס", לשון ההודעה. כוונת התושבים הייתה להקים עיר אוהלים בניסיון למנוע את הפינוי הצפוי.

"נכון לעכשיו, אנו מכירים התארגנות מסיבית מאוד של כוחות לפינוי והרס - אך עדיין לא ידוע לנו על זמן מוגדר לביצוע", כתבו תושבי אביתר בהודעה שהפיצו. "אנחנו מזמינים אתכם להצטרף לעיר אוהלים החל מהערב, למשך השבוע הקרוב. הביאו אוהל, ציוד לשהיה ארוכה, אוכל - והמון מצב רוח חלוצי".