הנאשם ברצח ווישניאק יישלח לאשפוז פסיכיאטרי: "סובל מהזיות"

לאחר שחוות דעת פסיכיאטרית קבעה לפני כשנה כי אלמוג כשיר לעמוד לדין, בית המשפט קיבל את בקשת ההגנה וקבע כי הצעיר יוכנס לאשפוז תחת השגחת שב"ס. פרקליטיו: "חלה הידרדרות קשה במצבו הנפשי"

זמן צפייה: 01:56

בית המשפט קבע היום (שני) כי עמית אלמוג, הנאשם ברציחתה של מאיה ווישניאק, יוכנס לאשפוז פסיכיאטרי תחת השגחת שב"ס. זאת, בטרם יוחלט אם הוא כשיר לעמוד לדין ולהיות נוכח בדיוני התיק בבית המשפט. בשנה שעברה נקבע כי אלמוג כשיר לעמוד לדין, אך למרות זאת בית המשפט קיבל הפעם את בקשת ההגנה.

עורכי דינו של אלמוג התייחסו להתפתחות ואמרו: "חלה הידרדרות קשה במצבו הנפשי של עמית במהלך מעצרו בבית המעצר. בתקופה האחרונה הוא אינו יכול להיעזר בעורכי דינו, וסובל מהתקפים פסיכוטיים והזיות. פסיכיאטר שבדק אותו מצא שהוא לא כשיר כעת לעמוד לדין ולכן בית המשפט ביקש גם התייחסותו של הפסיכיאטר המחוזי. לאחר שזה בדק אותו, הומלץ לאשפזו בבית חולים פסיכיאטרי לצורך הסתכלות מעמיקה". 

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משרד ההגנה האמריקני: תקפנו כוחות פרו איראניים בעיראק וסוריה

ארדן לבנט: עוזב את תפקיד השגריר בארה"ב – אמשיך כשגריר באו"ם

אפליה גזענית בבריכה במרכז: "לבני דודים אני אומר שאין מקום"

מאיה ווישניאק שנרצחה על ידי בן זוגה ברמת גן
מאיה ווישניאק שנרצחה על ידי בן זוגה ברמת גן | צילום: באדיבות המשפחה

אריאל, אביה של מאיה ווישניאק, אמר לחדשות 13 כי "אנחנו עדים בשנה האחרונה להרבה מניפולציות שמגיעות מהצד של הנאשם. אנחנו מתייחסים אל הקביעה היום כעוד מניפולציה, היא בטח לא תהיה האחרונה, אבל אנחנו מאמינים שזה לא יצליח לו, זאת עוד מהמורה בדרך לעונש, בדרך למאסר עולם".

עוד נמסר מטעם משפחתה של ווישניאק: "לפני כשנה התקבלה חוות דעת פסיכיאטרית שקבעה באופן שאינו משתמע לשתי פנים, שהנאשם ברצח של מאיה היה שפוי בעת ביצוע המעשה ואחראי למעשיו. במהלך השנה האחרונה הנאשם שהה בבית המעצר תחת משמורת קפדנית, השתתף בדיוני בית המשפט, הגיב לשאלות השופטים ושוחח עם סנגוריו".

"החלטת בית המשפט מהיום מתייחסת אך ורק לבחינת מצבו הנפשי בנקודת זמן זו בנוגע לכשירותו לעמוד לדין ברגע זה. אנו סומכים על מקצועיות הפסיכיאטר המחוזי שידע לבדוק את מצבו הנפשי של הנאשם ומקווים שחוות דעתו תכריע שהוא כשיר לעמוד לדין וכי מדובר בהעמדת פנים ותו לא".

כזכור, בשנה שעברה הגישה פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום נגד אלמוג בגין רצח בנסיבות מחמירות של חברתו ווישניאק. בנוסף, הוא מואשם בפציעה בנסיבות מחמירות של אמו. מכתב האישום עלה כי ווישניאק הגיעה לדירתו ברמת גן, ובשלב מסויים הוא החליט להמית אותה. הוא המתין שאחותו תצא מהבית לשם כך, ולאחר מכן לפת את צווארה בזרועו וחסם את פיה עד שנחנקה למוות.

אריאל והילה ווישניאק, הוריה של מאיה
אריאל והילה ווישניאק, הוריה של מאיה ז''ל | צילום: חדשות 13

עוד עלה מכתב האישום כי לאחר מותה של ווישניאק, אלמוג המתין לבואה של אמו ופצע אותה בסכין בפניה ובפלג גופה העליון. האם נאבקה בו והתחננה על חייה, אמרה לו מספר פעמים כי היא אוהבת אותו, ואלמוג נענה לתחנוניה וחדל ממעשיו. לאחר מכן, לפי האישום, אלמוג צילם את גופתה של מאיה, ואת עצמו כשהוא שר ומפזר שטרות כסף על גופתה, ושלח את הצילומים לחברו.

ערב לפני כן פורסמו בחדשות 13 פרטים חדשים על החקירה, ועל הסרטון שצילם הנאשם מיד לאחר המעשה. במוצאי השבת, רגעים לאחר שאלמוג חנק למוות את בת הזוג שלו, הוא נעצר וסיפר לצוות החקירה על היום שקדם למעשה - ואלה הם רוח הדברים: "מאיה הגיעה אליי ביום שבת בצהריים, אנחנו נפגשים לא מעט. בערך חצי שנה אנחנו בני זוג. באותו יום ישבנו במשך שעות, דיברנו, שמענו מוסיקה".