עמית אלמוג הנאשם ברצח חברתו מאיה ווישניאק כשיר לעמוד לדין

לאחר הגשת כתב האישום נגדו, חוות הדעת הפסיכיאטרית קבעה כי הצעיר שחנק למוות את זוגתו לפני כחודשיים ברמת גן היה אחראי למעשיו בזמן האירוע

זמן צפייה: 01:41

מחוות דעת שהגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב הפסיכיאטר שבדק את עמית אלמוג, שנאשם ברצח חברתו מאיה ווישניאק, עולה היום (שני) כי הוא כשיר לעמוד לדין והיה אחראי למעשיו בזמן האירוע שהתרחש לפני כחודשיים ברמת גן.

בחודש שעבר הגישה פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום נגד בן ה-21 בגין רצח בנסיבות מחמירות של חברתו. בנוסף, מואשם אלמוג בפציעה בנסיבות מחמירות של אמו. מכתב האישום עלה כי ווישניאק הגיעה לדירתו של אלמוג ברמת גן, ובשלב מסויים הוא החליט להמית אותה. הוא המתין שאחותו תצא מהבית לשם כך, ולאחר מכן לפת את צווארה בזרועו וחסם את פיה עד שנחנקה למוות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ליצמן בוועדת הכספים: "מתכנן רפורמה במינהל מקרקעי ישראל"

בדיקות הקורונה הפיראטיות במגזר החרדי – שתוצאתן לא תגיע לרופא

"מצורעת": ניסיונות הקבלה של גננת ערבייה – לגן יהודי • תיעוד

עמית אלמוג ומאיה ווישניאק
עמית אלמוג ומאיה ווישניאק | צילום: חדשות 13

עוד עלה מכתב האישום כי לאחר מותה של ווישניאק, אלמוג המתין לבואה של אמו ופצע אותה בסכין בפניה ובפלג גופה העליון. האם נאבקה בו והתחננה על חייה, אמרה לו מספר פעמים כי היא אוהבת אותו, ואלמוג נענה לתחנוניה וחדל ממעשיו. לאחר מכן, לפי האישום, אלמוג צילם את גופתה של מאיה, ואת עצמו כשהוא שר ומפזר שטרות כסף על גופתה, ושלח את הצילומים לחברו.

ערב לפני כן פורסמו בחדשות 13 פרטים חדשים על החקירה, ועל הסרטון שצילם הנאשם מיד לאחר המעשה. במוצאי השבת, רגעים לאחר שאלמוג חנק למוות את בת הזוג שלו, הוא נעצר וסיפר לצוות החקירה על היום שקדם למעשה - ואלה הם רוח הדברים: "מאיה הגיעה אליי ביום שבת בצהריים, אנחנו נפגשים לא מעט. בערך חצי שנה אנחנו בני זוג. באותו יום ישבנו במשך שעות, דיברנו, שמענו מוסיקה".

מאיה ווישניאק שנרצחה על ידי בן זוגה ברמת גן
מאיה ווישניאק שנרצחה על ידי בן זוגה ברמת גן | צילום: באדיבות המשפחה

"באמת, מאיה הייתה היחידה שהבינה אותי ואת המורכבות של הבעיה שלי, הסוכרת שלי. אני כל הזמן עם המכשיר, זה תיק. לא כל אחת הייתה מוכנה לקחת את התיק הזה על עצמה. לאחרונה מאיה התחילה לדבר הרבה על ללמוד. האם פחדתי שהיא תעזוב אותי? לא יודע, באותו יום שמעתי קולות שאמרו לי לעשות את זה".

בצעד חריג הצליחו עורכי הדין שלו, אורית חיון ודין כוכבי, לבקש עבורו בדיקה פסיכיאטרית מטעם ההגנה. זמן קצר לאחר שהגיע לבדיקה בבית החולים "אברבנאל" שבבת ים, נפסקה הבדיקה בשל חוסר שיתוף פעולה מצידו. "אלמוג הוא ילד טוב", טענה חיון, "הוא בחור רגיש שיש לו מצב נפשי מורכב. הניסיון שלו לדקור את אימא שלו מצביע על זה שזה לא תיק קלאסי של אלימות בין בני זוג".