בדיקות הקורונה הפיראטיות במגזר החרדי – שתוצאתן לא תגיע לרופא

בצל אי האמון בממשלה, קמה בחברה החרדית תעשיית בדיקות ביתיות לנגיף – שעוקפת את משרד הבריאות. המודעות שנתלו ברחוב מבטיחות בדיקות אנונימיות ומחתרתיות. "מונעים את הסגר בריכוזים החרדיים"

זמן צפייה: 03:24

אי-האמון הגובר במשרד הבריאות בקרב הציבור החרדי, והתחושה שהאצבע על הדק הסגר קלה יותר כשמדובר בשכונות חרדיות, מביאים לניסיונות לנהל מערך בדיקות קורונה עצמאי ברחוב החרדי. בדיקות קורונה ביתיות נעשות מסביב לשעון.

כבר שבועיים אפשר לראות פרסומים לערכות כאלה בכל המגזר החרדי. יתרה מזאת, הפרסומים מבטיחים שתוצאות הבדיקות שלהן יישטחו את עקומת החולים המדווחים למשרד הבריאות - וכך יצמצמו את סכנת הסגר. יש לציין כי הבדיקות האלה מיובאות מאירופה ולא אושרו על ידי משרד הבריאות. יעילותן בשלב הזה לא מוכחת על ידי גורמי המקצוע, אבל הן נמכרות בהמוניהן במגזר החרדי ומחירן עד 200 שקלים לערכה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכירים במשרד הבריאות לאחר פתיחת חדרי הכושר: אנו פסע מסגר מלא

"אמרו שאני מקבץ נדבות": הילדים מהסרטון הגזעני מדברים לראשונה

"מצורעת": ניסיונות הקבלה של גננת ערבייה – לגן יהודי • תיעוד

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

חיים מאלעד החל לשווק את הבדיקות האלה בזמן האחרון. הוא נתן אותן לחברים ולארגוני רפואה רשמיים כדי שינסו אותן וכעת הוא מבקש ממשרד הבריאות תשובות מהירות באשר לאמינות וליעילות שלהן.

חשוב להדגיש, השימוש בערכות הביתיות לקורונה מותר, אך אסור על פי חוק להפר בידוד על סמך בדיקות לא מאושרות, גם אם מדובר בבדיקה שמוכרת בחו"ל. "אם זה באמת כמו שאמרו לי, שזה באירופה נמכר בבתי מרקחת, אין סיבה בעולם שזה לא יהיה בבתי מרקחת בישראל", תהה חיים.