"אמרו שאני מקבץ נדבות": הילדים מהסרטון הגזעני מדברים לראשונה

המשפחה הבדואית מסרבת לקבל את ההתנצלויות שפרסם "רוי בוי" בעברית וערבית, ומספרת לחדשות 13 על תחושותיה. "לא רק שהוא השפיל אותי, גם כל מי שצפה בסרטון עשה זאת. אם הוא יגיע - אגרש אותו"

זמן צפייה: 02:28

אחרי ההתנצלויות המרובות בעברית ובערבית, סערת הסרטון הגזעני של כוכב הילדים רוי בוי הגיעה היום (שני) לדיון בכנסת. במקביל, גם חבריו של הכוכב גויסו ביממה האחרונה כדי לסנגר עליו ברשתות החברתיות.

אבל בתוך ההמולה התקשורתית והוויכוח על העוצמה של הביקורת, נשכחו מי שהושפלו בסרטון שצולם לפני חמש שנים. הערב הובאה לראשונה בחדשות 13 גרסתם של הילדים לאירוע.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל תמיכתה בפתיחת חדרי הכושר: צעדים משמעתיים נגד שאשא ביטון

עדות נגד הרופא: "הרגשתי מטושטשת בבר – לא יכולתי להתנגד"

תיעוד: פקחי רט"ג באו לחלק צווי הריסה – התושבים שרפו את רכבם

איימן ומוחמד, מהסרטון הגזעני
איימן ומוחמד, מהסרטון הגזעני | צילום: חדשות 13

איימן ומוחמד היו אז בני שבע ושנתיים, בניו של לאפי אל-ג'האלין, ראש משפחה בדואית המתגוררת בשטחי הרשות הפלסטינית באזור ירושלים. איימן, היום בן 12, סיפר על המבוכה הגדולה שחש כאשר צפה לבסוף בסרטון. "אומרים עלי שאני מקבץ נדבות", סיפר הילד.

אב המשפחה הגיב בצורה חריפה אפילו יותר. לדבריו, "לא רק שהוא השפיל אותי, גם כל מי שצפה בסרטון השפיל אותי, כולם אמרו 'איך הוא זורק את ילדיו לרחוב? איך אימא שלהם מזניחה אותם?' אני לא זורק את ילדיי לרחוב. אני בן אדם ויש לי כבוד".

האב טוען שילדיו כלל אינם עניים או נזקקים וכי משפחתו של רוי בוי היא שהציעה מיוזמתה לחלק להם ממתקים. כעת, הוא מתכוון לתבוע את כוכב הילדים. "אדם כמוהו צריך לעמוד לדין בבית משפט", הסביר האב. הוא השפיל אותי, את הילדים שלי ואת הילדות. אני לא אקבל את פניו גם אם הוא יתנצל, אני אגרש אותו. רק בתי משפט יש בינינו".