שנה לאחר שאיבדו את בנם התינוק בפיגוע: שירה ועמיחי מדברים

מחבלים שפתחו באש לעבר העומדים בצומת עפרה גרמו לפציעתם של בני הזוג איש-רן ולמותו של בנם. כעת, בריאיון לחדשות 13, הם מספרים על החלום להרחיב את המשפחה: "השנה הכי קשה שעברנו בחיים"

זמן צפייה: 03:25

לפני שנה בדיוק, במהלך חג החנוכה, הגיחה לפתע חוליית מחבלים ופתחה באש לעבר העומדים בטרמפיאדה בצומת עפרה שבבנימין. שירה איש-רן נפצעה קשה, בעלה עמיחי נפגע בינוני - והעובר בבטנה של שירה יולד, אך מותו נקבע כעבור שלושה ימים.

שנה אחרי, בני הזוג איש-רן סיפרו לחדשות 13 על התקופה הקשה שעברה עליהם ועל החלום להרחיב שוב את המשפחה. "אין יום שעובר שאנחנו לא חווים את הפיגוע עצמו או את ההשלכות שלו", אמרה שירה. בנה, אשר יולד בחודש שביעי וכשמת הפך לקורבן הצעיר ביותר של הטרור, קיבל מהוריו את השם "עמיעד ישראל", רגעים בודדים לפני שנטמן באדמה. "אפשרו לנו להיפרד ממנו כמו שצריך, להחזיק אותו, וזה היה אירוע קשה ונוראי", סיפרה שירה, ובאותה נשימה אמרה כי "זה היה אירוע חשוב ומשמעותי מאין כמוהו. אני לא יכולה להגיד אפילו כמה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

4 שעות לפני תום המועד לבקשת חסינות: נתניהו ימסור הערב הצהרה

אבו מאזן במסר לנתניהו עקב הקיזוז: "המצב ברשות על סף פיצוץ"

עובדת במעון רה"מ לשעבר: "כל יום העבודה לא אכלתי או שתיתי"

עמיחי ושירה איש רן, נפצעו ואיבדו את בנם התינוק בפיגוע בעפרה
עמיחי ושירה איש רן, נפצעו ואיבדו את בנם התינוק בפיגוע בעפרה | צילום: חדשות 13

"זו השנה הכי קשה שעברתי בחיים שלי", הוסיפה, "היא ביגרה אותנו המון". ובכל זאת, בשעה הקשה ביותר שעברה עליה, היא כתבה פתק קצר בכתב ידה שבו פנתה להורים במדינת ישראל וקראה להם "לתת חיבוק גדול לילדים שלהם". כעת היא הסבירה כי כתבה זאת משום שהיא ועמיחי "לא יזכו יותר לחבק את עמיעד ישראל", לדבריה. "רצינו שההורים יגידו לילדים שלהם שהם אוהבים אותם לא משנה מה".

עוד בהיותו בבית החולים החל עמיחי, סופר סתם בהכשרתו, לכתוב את ספר התורה לעילוי נשמתו של בנו התינוק. כעבור שנה, באותו בית שממנו יצאו לצומת שבו קרה הפיגוע, היום הם עומדים וחותמים את האותיות האחרונות. "עמיחי הוא זה שכתב את המילים הראשונות של הספר והוא זה שיכתוב את המילים האחרונות", הסביר אביו של עמיחי, רפאל איש-רן.

הצהרה משותפת של שירה ואביחי איש-רן בבית חולים שערי צדק
הצהרה משותפת של שירה ואביחי איש-רן בבית חולים שערי צדק | צילום: חדשות עשר

גם כעבור 12 חודשים, השניים עדיין מצויים בתהליך ארוך וקשה של שיקום פיזי ונפשי. מה שבטוח, על חלום המשפחה הם לא ויתרו. "הייתי מחזירה הכול אחורה כדי להחזיק את הבן שלי, הוא היה אמור להיות בן שנה", אמרה שירה, והוסיפה כי לאנשים שעדיין שואלים אותה אם להמשיך להתפלל, היא משיבה: "כן, כי זה עדיין לא תם ונשלם".

מכתב שכתבה שירה איש-רן, שנפצעה קשה בפיגוע הירי בצומת עפרה
מכתב שכתבה שירה איש-רן, שנפצעה קשה בפיגוע הירי בצומת עפרה | צילום: חדשות עשר