ראש החוליה שרצחה את רנה שנרב ישוחרר מביה"ח; ייחקר שוב בשב"כ

לאחר שהתמוטט ואושפז במצב קשה במהלך החקירה הקודמת, סאמר ערביד, האחראי לפיגוע במעיין בדולב, יצא מבית החולים בירושלים ויועבר למרפאת שב"ס

זמן צפייה: 03:34

הפיגוע במעיין בדולב: סאמר ערביד, ראש החולייה שביצעה את הפיגוע הקטלני במעיין בדולב בו נרצחה הנערה רנה שנרב, יצא היום (חמישי) מבית החולים בירושלים ויועבר וייחקר כבר היום בשב"כ.

כזכור, ערביד, שיועבר היום למרפאת שב"ס, התמוטט ואושפז במצב קשה במהלך החקירה הקודמת בשב"כ.

לכתבות נוספות בנושא >> 

ראש חוליית המחבלים מהמעיין בדולב שב להכרה – וייחקר שוב בקרוב

הפיגוע במעיין בדולב: צה"ל מיפה בית של מחבל נוסף לקראת הריסתו

חודשיים אחרי הפיגוע: משפחתה של רנה שנרב חזרה למקום שבו נרצחה

Whatsapp Image 2019 09 28 At 2
סאמר ערביד, ראש חוליית המחבלים שרצחה את רנה שנרב

הלילה, צה"ל מיפה בכפר כובאר הסמוך לדולב את ביתו של המחבל קאסם שבלי, חבר בחוליה שרצחה את רנה שנרב בפיגוע במעיין עין בובין הסמוך ליישוב בחודש אוגוסט, לקראת הריסתו.

בחודש שעבר ערביד שב להכרתו בבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים, לאחר שהתמוטט בעת חקירתו פחות מיממה אחרי תחילתה. בטרם התמוטטותו, לא הכחיש ערביד את המיוחס לו. המחבל נכנס לחקירה שמוגדרת חקירה של "פצצה מתקתקת". בחקירה כזו מופעלים גם אמצעי לחץ פיזי - אבל לא ספונטניים. אמצעים כאלה מופעלים רק לאחר קבלת אישור מהדרג הבכיר בשב"כ ונמצאים תחת פיקוח משפטי.

לאחר המקרה, שלחה הרשימה המשותפת מכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובו ביקשה לפתוח בחקירה מיידית לנסיבות פציעתו של ערביד, שאושפז במצב אנוש לאחר חקירתו בשב"כ.

במכתב טענה הרשימה המשותפת כי סאמר ערביד נעצר ביום רביעי שעבר במצב בריאותי טוב ובמהלך החקירה הוא עונה באכזריות עד שאושפז בבית חולים במצב אנוש. חברי הרשימה המשותפת דרשו כי היועץ המשפטי לממשלה יבדוק את הדיווחים לפיהם שב"כ קיבל אישור ממשרד המשפטים להשתמש בעינויים שלא כחוק נגד ערביד.