הפיגוע במעיין בדולב: צה"ל מיפה בית של מחבל נוסף לקראת הריסתו

כוחות הביטחון הגיעו לכפר כובאר שבאזור ומיפו את ביתו של קאסם שבלי, חבר בחוליה שרצחה את רנה שנרב באוגוסט באמצעות מטען חבלה שהוטמן במקום מראש. באירוע נפצעו אביה ואחיה של הנערה

זמן צפייה: 00:23

הפיגוע במעיין בדולב: צה"ל מיפה הלילה בכפר כובאר הסמוך לדולב את ביתו של המחבל קאסם שבלי, חבר בחוליה שרצחה את רנה שנרב בפיגוע במעיין עין בובין הסמוך ליישוב בחודש אוגוסט, לקראת הריסתו.

לפני כחודש, כזכור, כוחות הביטחון מיפו את ביתו של יזן חסין חסני מג'מאס, גם הוא אחד מחברי החוליה שביצעה את הפיגוע, בכפר ביר זית הסמוך לרמאללה. מג'מאס בן ה-25, שנעצר בחודש שעבר עם שני מחבלים נוספים, הוא חבר בחזית העממית שנעצר בעבר על מעורבות בפעילות טרור, והיה שותף לתכנון וביצוע הפיגוע.

לעוד כתבות בנושא:

חודשיים אחרי הפיגוע: משפחתה של רנה שנרב חזרה למקום שבו נרצחה

ראש חוליית המחבלים מהמעיין בדולב שב להכרה – וייחקר שוב בקרוב

"שמח שאני יוצא": הפצוע הקשה מהפיגוע מעיין בדולב שוחרר מביה"ח

הפיגוע במעיין בדולב, רינה שנרב
הפיגוע במעיין בדולב, רינה שנרב | צילום: באדיבות המשפחה, רועי תורתי

שבוע קודם לכן התמוטט בחקירתו סאמר ערביד, ראש חוליית המחבלים, בזמן שנחקר בשב"כ, פחות מיממה אחרי תחילת חקירתו. בטרם התמוטטותו, לא הכחיש את המיוחס לו. נבדקה האפשרות שהפציעה שלו אירעה בכלל במהלך המעצר, שאשתו של ערביד הגדירה כאלים מאוד, ובשב"כ נרשמה הקלה עם ההשתפרות במצבו הרפואי של ערביד.

ערביד נכנס לחקירה שמוגדרת חקירה של "פצצה מתקתקת". בחקירה כזו מופעלים גם אמצעי לחץ פיזי - אבל לא ספונטניים. אמצעים כאלה מופעלים רק לאחר קבלת אישור מהדרג הבכיר בשב"כ ונמצאים תחת פיקוח משפטי.

כזכור, רנה שנרב, תושבת לוד בת 17 נרצחה מפיצוץ מטען מאולתר שהוטמן במעיין "עין בובין", סמוך להתנחלות דולב שבבנימין. אחיה דביר בן ה-19 נפצע קשה. בפיגוע נפצע גם אביהם, איתן, שקיבל בעבר תעודת הערכה על כך שמנע בעבר פיגוע.