בעקבות הפרחת בלוני התבערה: צה"ל תקף ברצועת עזה

ברקע המשך ההפגנות על גדר הגבול, דו"צ אישר כי מטוסי קרב תקפו יעדי חמאס, ביניהם אתר לייצור אמצעי לחימה ומנהרות. ארגון הטרור השיב באש מקלעים. לא דווח על נפגעים

זמן צפייה: 02:12

מתיחות בדרום: מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה (שלישי) יעדי חמאס ברצועת עזה, ביניהם  אתר לייצור אמצעי לחימה, פיר מנהרת טרור ועמדת שיגור רקטות תת-קרקעית. זאת, בתגובה להפרחת בלוני התבערה לעבר יישובי העוטף. ארגון הטרור השבי בירי מקלעים, אך לא דווח על נפגעים.

בתוך כך, במהלך פעילות של לוחמי צה"ל הלילה למעצר מבוקש במחנה הפליטים בלאטה שבשכם, בוצע ירי חי לעבר הלוחמים מגגות הבניינים. על פי הודעת דובר צה"ל, הלוחמים השיבו באש לעבר מקורות הירי, ובסיום הפעילות החלה הפרת סדר אלימה שכללה השלכת בלוקים וחפצים לעבר הלוחמים מגגות מבנים סמוכים. במהלך הפרת הסדר זיהו הלוחמים חשוד על גג מבנה שהחזיק חפץ גדול וניסה להשליכו על לוחם שעמד מתחת למבנה. אחד הלוחמים הגיב בירי וזוהתה פגיעה.

החשוד במעורבות בפעילות טרור נעצר, אין נפגעים לכוחות צה"ל. גורמים פלסטיניים מדווחים כי עימאד חשאש, בן 17, הוא ההרוג בחילופי האש בין צה"ל לחמושים במחנה הפליטים בלאטה שבשכם. לא ברור אם ההרוג היה מעורב בעצמו בחילופי האש.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המאבק בקורונה: עד סוף השבוע יורחב מתן מנת החיסון ה-3 לבני 30

הימים הקשים של בנט: בין התנצלות מביכה לעימות מתקרב בעזה

פרופ' אש: מורים שלא יתחסנו ויסרבו להיבדק – לא יוכלו ללמד

עימאד חשאש שנהרג במחנה הפליטים בלאטה
עימאד חשאש שנהרג במחנה הפליטים בלאטה

אתמול פרצו שלוש שריפות באזור הדרום בעקבות תשעה בלוני תבערה שהופרחו מהרצועה. צוותי כבאות והצלה יחד עם חיילי צה"ל פעלו במספר מוקדי שריפות קוצים שהתלקחו בתחומי המועצות האזוריות אשכול ושדות נגב, בין היתר, ביער כיסופים וביער בארי. חוקרי שריפות משירותי הכיבוי וההצלה הגיעו למוקדי השריפות וקבעו כי השריפות נגרמו מבלוני תבערה.

במקביל, מקורות פלסטיניים מסרו לחדשות 13 כי "חמאס החליט להמשיך בהפגנות, הטרדות ועוד 'פעילויות עממיות' עד שישראל תאפשר את שיקום עזה בתנאיו". עוד מסרו המקורות כי למרות מחאת מצרים על התנהלות הארגון, מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר הורה להודיע למצרים כי ארגון הטרור לא יפסיק צעדים אלו עד "להסרת המצור". המגעים בין מצרים לחמאס ממשיכים.

בנוסף, העיתון הפלסטיני "אלאיאם" דיווח כי הפלגים הפלסטיניים ימשיכו גם היום בהפרות הסדר על גדר הגבול ברצועת עזה, באישור ועידוד חמאס. לפי התכנון, תתקיים הפגנה של ילדים עזתים קרוב למעבר ארז במטרה "למחות נגד אי הסרת המצור על ידי ישראל".