המאבק בקורונה: עד סוף השבוע יורחב מתן מנת החיסון ה-3 לבני 30

פרסום ראשון: כוונת משרד הבריאות היא להוריד את הגילאים באופן הדרגתי כדי לא לפספס את קבוצות הסיכון. ההערכות הערב הן שתוך שבועיים, עד ראש השנה, כל מי שירצה יוכל להתחסן במנה השלישית

זמן צפייה: 03:44

משרד הבריאות החליט כי עד סוף השבוע גיל המתחסנים במנה השלישית יירד ל-30. הכוונה היא להוריד את הגילאים באופן הדרגתי כדי למקד את מתן החיסונים כל פעם בקבוצת גיל אחרת ולא לפספס קבוצות סיכון. עם זאת, ירידת הנוגדנים אצל המתחסנים בחיסונים הראשון והשני, נצפתה בכל קבוצות הגיל ולכן מומחים בצוות לטיפול במגיפות קראו כבר בישיבה האחרונה לפתוח את מתן המנה השלישית של החיסון לכולם. ההערכות במשרד הבריאות הערב הן כי תוך שבועיים, עד ראש השנה, כל מי שירצה יוכל לקבל את המנה השלישית של החיסון.

החל משעות הבוקר היום (שני) מבוטחים רבים מתחת לגיל 40 בקופות החולים בכלל ובקופת החולים מכבי בפרט, קיבלו זימונים למתן מנת החיסון השלישית. הדבר עורר סערה ציבורית ובמכבי הודיעו הערב כי מדובר בטעות טכנית לאחר שהאלגוריתם שלהם שלח באופן אוטומטי ומוטעה זימונים למנה השלישית גם למבוטחים שאינם חלק מהקבוצות שאושרו עד כה. משרד הבריאות אישר הערב כי כל אלו שכבר קבעו תור אכן יקבלו את החיסון בזמן שנקבע עבורם.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הימים הקשים של בנט: בין התנצלות מביכה לעימות מתקרב בעזה

על רקע המתיחות מול המערב: פוטין השיק צוללות גרעיניות ומשחתות

פרופ' אש: מורים שלא יתחסנו ויסרבו להיבדק – לא יוכלו ללמד

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2308212050' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_65l9bi6y' duration='157']

בשיחה של כתבת חדשות 13 היום עם קופת החולים, קיבלה הכתבת תשובה לפיה אדם שהינו בן 37 ואינו עומד בקריטריונים שנקבעו עד כה למתחסנים במנה שלישית, יוכל להתחסן מסיבה לא ידועה, ככל הנראה כתוצאה מהטעות הטכנית שהתרחשה היום.

בתוך כך, מנתונים אודות צוותי החינוך שבחרו עד כה שלא להתחסן, עולה כי כשני שליש (64%) מהמורים שלא התחסנו הם מהמגזר החרדי והערבי. 8,050 מורים בלבד בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי לא התחסנו נגד קורונה או החלימו מהנגיף. מהנתונים המטרידים עולה גם כי רוב המורים שטרם התחסנו (51%) מלמדים בבתי הספר היסודיים, בהם גם רוב התלמידים אינם מחוסנים בשלב זה.