פרופ' אש: מורים שלא יתחסנו ויסרבו להיבדק - לא יוכלו ללמד

מנכ"ל משרד הבריאות אישר בריאיון לחדשות 13 כי מעגל המתחסנים במנה השלישית יורחב, וטען כי הטלת הגבלות לקראת החגים תלויה בתחלואה הקשה. "אם התחלואה תעלה - נצמצם במספר המשתתפים"

זמן צפייה: 07:09

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אישר הערב (שני) את הפרסום הראשון בחדשות 13 לפיו מעגל החיסונים במנה השלישית יורחב (בוסטר) לבני 30 ומעלה: "אכן נעשה זאת, אחננו רואים שמבצע החיסונים מתקדם טוב, אנחנו מחסנים היטב את האוכלוסייה המבוגרת - יש מספיק חיסונים לכולם". כמו כן, התייחס פרופ' אש למקרים בהם קופות החולים חיסנו מבוטחים שאינם בני 40 ומעלה: "זה לא בסדר, ולמיטב הבנתי מדובר בתקלה בקופת חולים אחת והיא תוקנה. אך מי שקבע תור, אישרנו לחסן אותו".

כשנשאל פרופ' אש לגבי מורים שיסרבו להתחסן או להיבדק לקורונה, השיב: "מנהלי מוסדות החינוך אמורים לפקח על כך שהמורות והמורים יבצעו את הבדיקות אחת לשבוע. מורה שמסרב להתחסן - לא יוכל ללמד. לא יודע עדיין אם הוא יקבל משכורת או לא, אך ההחלטה תתקבל בימים הקרובים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

המאבק בקורונה: עד סוף השבוע יורחב מתן מנת החיסון ה-3 לבני 30

הימים הקשים של בנט: בין התנצלות מביכה לעימות מתקרב בעזה

על רקע המתיחות מול המערב: פוטין השיק צוללות גרעיניות ומשחתות

נחמן אש, פרופ' אש, מנכ''ל משרד הבריאות
פרופסור נחמן אש באולפן | צילום: חדשות 13

כמו כן, נשאל מנכ"ל משרד הבריאות אם ההחלטה לפתוח את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר הייתה בדיעבד נכונה: "כן, תמכנו להתחיל את הלימודים ב-1 בספטמבר בהתאם למכלול השיקולים, כגון ההזדמנות לבצע בדיקות נרחבות לתלמידים ובאותה הזדמנות גם לתרגל את המערכת".

בנוסף, התייחס מנכ"ל משרד הבריאות לשללית התו הירוק מישראלים שלא יתחסנו במנה השלישית: "בהמשך, כאשר מבצע החיסונים במנת הבוסטר יורחב לכלל האוכלוסייה, יכול מאוד להיות שנשנה את ההגדרות של התו הירוק ונגדיר שצריך שלושה חיסונים כדי לקבל אותו, אך לא בשלב זה".

לבסוף, נשאל פרופ' אש לגבי אפשרות הטלת הגבלות לקראת החגים: "אני עדיין לא יכול להבטיח שלא יהיו הגבלות. נראה את רמת התחלואה לקראת החגים - ואם היא תעלה, אז אנחנו נצמצם את מספר המשתתפים. אני מקווה שהתחלואה הקשה תיעצר, אבל נהיה מוכנים שיש אפשרות להגבלות".