הפרקליטות: נערער על גזר הדין לסייען הפיגוע בהר הבית ב-2017

המדינה הודיעה למשפחות הנופלים כי תערער לעליון על עונש 16 שנות המאסר שנגזר על אמג'ד ג'ברין, שהורשע בסיוע לרצח שני השוטרים. זאת, ברקע מאבק הקרובים להחמרת עונשו

פרקליטות המדינה הודיעה היום (שני) למשפחות שני השוטרים שנרצחו בפיגוע בהר הבית בשנת 2017, כי המדינה תערער לבית המשפט העליון על גזר דינו של אמג'ד ג'ברין, שסייע למחבלים. מאז הורשע בסיוע לרצח, נאבקו קרובי הנופלים, כמיל שנאן והאיל סתאווי, להחמרת עונשו.

בחודש שעבר קבעו שלושת השופטים בבית המשפט המחוזי בחיפה כי ג'בארין, בן ה-34 מאום אל-פחם, ירצה 16 שנות מאסר וישלם 250 אלף שקלים למשפחות של שני השוטרים. שכיב שנאן, אביו של כמיל, אמר בבית המשפט: "זה עונש לא מידתי, בית המשפט ניסה לסייע לרוצח הבא שמתכונן עכשיו באום אל-פחם לעשות עוד פיגוע בירושלים. צריך להרוס את הבתים של כל המחבלים וגם של המחבל הזה. צריך למנוע את זכויותיו בביטוח הלאומי. צריך לעשות חקיקה של עונש מוות למחבלים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פצמ"ר שוגר לעבר עוטף עזה – ונפלה בשטח פתוח

"זמן לשלוף את החרבות": אחורי הקלעים של תקיפת איראן בסעודיה

"נסע במהירות": דורס בן ה-8 ביום כיפור יואשם בהמתה בקלות דעת

ג'בארין, שנעצר שבוע לאחר הפיגוע, הואשם בסיוע לרצח של שני שוטרים, סיוע לחבלה, פעולה בנשק למטרות טרור, שיבוש הליכי משפט וקשירת קשר לביצוע פשע. מכתב האישום עולה כי ג'בארין, קרוב משפחה של אחד המפגעים ומכרם של שניים מהם, הכיר את התכנון לבצע את הפיגוע בשלביו המוקדמים. הוא נהג להגיע למסגד באום אל-פחם לעיתים קרובות, שם נפגש עם מוחמד, חאמד ומפדי ג'בארין ושוחח עימם ביחידות לאחר תפילת הערב.

במהלך חודש הרמדאן שוחחו אחמד ג'בארין, בן 29, חאמד ג'בארין, בן 19, ואחמד ג'בארין, בן 18 על כוונתם לבצע פיגוע ירי. תחילה התפתח ויכוח בין מוחמד לחאמד באשר ליעד הפיגוע ומתווה ביצועו, אבל לבסוף הוחלט לבצעו בהר הבית.

ג'בארין אף נכח בשיחותיהם לגבי מתווה הפיגוע, ראה את הנשקים ששימשו לפיגוע, הסיע את המחבלים לאימוני ירי באותם נשקים ובשלב מסוים אף הוצע לו לבצע ביחד עימם את הפיגוע והוא סרב.