משפחת מנגיסטו נפגשה עם אבו מאזן: "הבטיח שיעשה הכול להחזירו"

במלאות חמש שנים לנפילת אברה בשבי חמאס נפגשו בני המשפחה עם יו"ר הרשות. "הוא היה קשוב ונרגש, ולא הבין איך אדם שחצה את הגבול בטעות מוחזק בשבי", סיפר אחיו בתוכנית "שש - אמנון לוי"

זמן צפייה: 05:25

משפחתו של אברה מנגיסטו, שמוחזק ברצועת עזה על ידי חמאס, נפגשה אתמול (רביעי) עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן - זאת בשבוע שבו הם מציינים חמש שנים לנפילתו של אברה בשבי.

"דיברנו אל לבו וביקשנו שיהיה מעורב בסוגיה האנושית של אח שלי", סיפר אילן מנגיסטו בריאיון לתוכנית שש-אמנון לוי. "לשמחתי, הפגישה הייתה מעודדת. הוא היה מאוד קשוב ונרגש". לדבריו, אבו מאזן התאכזב לראות את כאבה של המשפחה, שכבר חמש שנים חיה בחוסר ודאות מוחלט לגבי גורלו של בנה. "הוא לא הבין איך זה שאדם שחצה את הגבול בטעות מוחזק בשבי", הוסיף אילן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ארה"ב: "אין כרגע תוכנית לפגישת טראמפ רוחאני – ממשיכים בלחץ"

כתב "פוליטיקו": "לישראל יש תמריץ להשיג מידע סודי מהבית הלבן"

יוזמה: להשבית מחר את מוסדות החינוך במשך שעה

פגישת משפחתו של אברה מנגיסטו עם אבו מאזן
פגישת משפחתו של אברה מנגיסטו עם אבו מאזן | צילום: חדשות 13

מי שיזם את המפגש היה חבר הכנסת לשעבר שלמה מולה, שדרכו הצליחה המשפחה להגיע ללשכתו של אבו מאזן. "עד שהצלחנו להיפגש איתו עברו כמה חודשים", גילה אילן. "במכתב ששלחנו לו כתבנו את הסיפור של אברה ואת הטרגדיה שקרתה לנו. לא היו לו דרישות מיוחדות לקיום הפגישה - מה שמראה על הרצון שלו לעזור ולהיות שותף בסוגיה ההומניטארית הזאת. אנחנו מאוד שמחים שהפגישה התקיימה".

ולמרות הרצון הטוב, לא ברור איך אבו מאזן ינסה לעזור למשפחה - הרי היחסים בינו לבין ארגון חמאס מעורעים למדי. גם אבו מאזן בעצמו, כך לדבריו של אילן, מודע למצב הנפיץ: "הוא הבטיח לנו שיעשה הכול על מנת להחזיר את אברה, ואנחנו מקווים לראות תוצאות. איננו יודעים למי הוא יפנה, אבל אבו מאזן הוא הגורם שאחראי על עזה ועל הרשות הפלסטינית, כך שאנו בטוח שאם הוא יגלה נכונות, הוא ימצא את הכלים והדרכים לעזור. זה כבר לא קשור לסכסוך".

אילן מנגיסטו, אחיו של אברם מנגיסטו
אילן מנגיסטו, אחיו של אברם מנגיסטו | צילום: חדשות 13

כאמור, בתחילת השבוע מלאו חמש שנים להיעדרו של אברה מנגיסטו. לציון התאריך קיימה המשפחה עצרת בשיתוף תנועות הנוער, זאת בניסיון להשפיע על מקבלי ההחלטות. "אלו חמש שנים של חוסר ודאות ושל געגועים לאחינו היקר", אמר אילן בכאב, "הוא תמיד היה עם שמחת חיים, אך לאחר שאחי נפטר הוא לקה בנפשו". לדבריו, "חוץ מנקודת ההנחה שהוא בחיים ומוחזק בידי חמאס - אין לנו שום סימן ממנו".

"ארגוני זכויות האדם יכולים לבקר אסירים של חמאס ולדאוג לזכויותיהם, אבל לאחי - אדם חף מפשע, לא מאפשרים ביקורים. זה מקומם", סיכם. "אנחנו לא רואים שנעשים מאמצים מצד הממשלה, כך שאנחנו ממעיטים מלקיים פגישות עם נתניהו ומעדיפים לפנות לכל מיני זירות או גורמים על מנת להפוך כל אבן ולדעת מה עלה בגורלו של אברה".

אברה מנגיסטו
אברה מנגיסטו