הפיגוע בדולב: מיהי הצעירה הפלסטינית שדווח שנעצרה ע"י צה"ל?

מעצרה של מייס אבו רוש בת ה-22, סטונדטית באוניברסיטת ביר זית המזוהה עם החזית העממית וגם עם חמאס, סוקר בתקשורת הפלסטינית באופן נרחב. אחיה ובן דודה הוציאו לפועל פיגועים - וחוסלו

זמן צפייה: 01:59

בימים האחרונים דיווחו הפלסטינים על גל מעצרים של כוחות הביטחון בכפרים הסמוכים לאזור רמאללה, על רקע הפיגוע במעין ליד דולב, שגבה את חייה של רינה שנרב, במסגרתו נעצרה הצעירה הפלסטינית מייס אבו גוש בת ה-22.

המעצר זכה בשטחים לעיסוק תקשורתי נרחב וחריג, שכן אבו גוש היא פעילה פלסטינית המזוהה עם השמאל הפלסטיני וארגון החזית העממית לשחרור פלסטין. היא הרבתה להתראיין לתקשורת המקומית ולהעביר מסרים של התנגדות לכיבוש, ולשלטון הרשות הפלסטינית.

לכתבות נוספות בנושא >>

ליברמן: נתפסו המחבלים מהמעיין בדולב; שב"כ: פרסום לא על דעתנו

הפיגוע במעיין בדולב: ארבעה פלסטינים נעצרו מאז הלילה

המצוד נמשך: סריקות אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע סמוך לדולב

מייס אבו גוש
מייס אבו גוש | צילום: חדשות 13

אבו גוש היא גם סטודנטית באוניברסיטת ביר זית, מזוהה בעיקר עם חמאס ומרבה לפרסם ברשתות החברתיות פוסטים נגד הציונות וישראל. שני קרובי משפחתה הוציאו לפועל פיגועים. אחיה, חוסיין אבו גוש, ניסה לדרוס קבוצת חיילים שעמדו ליד תחנת אוטובוס בואכה היישוב כוכב יעקב בפברואר 2017, וחוסל במקום. בן דודה הוא אחד המחבלים שרצחו בבית חורון את שולמית קרינגמן ב-2016, וחוסלו במקום גם הם.

מעצרה של אבו גוש, אומרים בגדה, צפוי לחזק את מעמדה כפעילת שמאל פלסטינית, ואת האהדה אליה בקרב מתנגדי הרשות הפלסטינית בשטחים.

פעילות כוחות הביטחון במחנה הפליטים קלנדיה, על רקע הפיגוע במעין ליד דולב
פעילות כוחות הביטחון במחנה הפליטים קלנדיה, על רקע הפיגוע במעין ליד דולב | צילום: חדשות 13
רינה שנרב, שנרצחה בפיגוע בבנימין
רינה שנרב, שנרצחה בפיגוע בבנימין | צילום: באדיבות המשפחה