המצוד נמשך: סריקות אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע סמוך לדולב

כוחות הביטחון ממשיכים במאמץ לאיתור המפגעים שהטמינו את המטען. הפלסטינים מדווחים על פשיטות רבות של צה"ל בכפרים הסמוכים - עם חיפושים מבית לבית. זאת, ככל הנראה בעקבות מידע מודיעיני

זמן צפייה: 00:55

הפיגוע במעיין בדולב: כוחות הביטחון ממשיכים הבוקר (שבת) במצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע בעין בובין, שבו נרצחה רינה שנרב בת ה-17 מפיצוץ מטען. הפעולה תוכננה בקפידה, כאשר ככל הנראה המפגעים הטמינו בלילה את המטען במקום - והפעילו אותו מרחוק תוך כדי צפייה בהתרחשות. לאחר מכן, נמלטו מהמקום באמצעות רכב, כך לפי ההערכות, שכן אם היו עוזבים באופן רגלי הכוחות היו שמים לב אליהם.

בדומה לפיגוע שבו נדקר למוות דביר שורק לפני כשבועיים, ייתכן כי מצלמות האבטחה של עסקים באזור צילמו את רכב המילוט שנכנס לכפר מסוים. הפלסטינים מדווחים על פשיטות רבות של כוחות צה"ל בכפרים הסמוכים עם חיפושים מבית לבית, ככל הנראה בעקבות מידע מודיעיני על כך שהמחבלים באזור. בזירה יש סימנים ורמזים שהמחבלים השאירו אחריהם, ולכן ההערכה היא שהמצוד לא ייארך זמן רב. על רקע האירוע, הפלסטינים מדווחים הבוקר על מעצר פלסטיני בכפר עין עריכ שבאזור רמאללה, כחלק מפעילות הכוחות.

לכתבות נוספות בנושא: 

הפיגוע במעיין בדולב: ההערכה – חוליית המחבלים מתגוררת באזור

"ביקשה להוסיף אור": נרצחת הפיגוע במעיין בדולב הובאה למנוחות

האב שנפצע בפיגוע סמוך לדולב: "רינה לא סבלה – חייה נלקחו מיד"

Capture
הפיגוע במעיין בדולב | צילום: דובר צה''ל, באדיבות המשפחה

המעיין עין בובין מאובטח על ידי צה"ל, שלרוב מגיע לאזור בשעה 11:00 בבוקר. נראה כי המחבלים הכירו את סידורי הביטחון במקום, ויכול להיות שאף כיוונו את הפיגוע נגד חיילי צה"ל, אך ראו את המשפחה והחליטו להפעיל את המטען. לפי דפוס הפעולה ורמת המורכבות של הפיגוע, נראה כי לפחות אחד מהמחבלים מתגורר באזור.

המטען היה חריג ביחס למה שנראה בשטחים בתקופה האחרונה - הוא שקל כ-4-3 קילוגרמים והכיל רסס רב, כך שאם הייתה במקום קבוצה גדולה יותר של אנשים - היו נפגעים רבים יותר בתקרית. לאחר הפיגוע פרס צה"ל מחסומים רבים באזור ועל פי דיווחים פלסטיניים, הוחרמו מצלמות אבטחה בכפרים סמוכים.

רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע במעיין בדולב
רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע במעיין בדולב | צילום: תנועת בני עקיבא

כאמור, אתמול בבוקר רינה שנרב, תושבת לוד, נרצחה מפיצוץ מטען מאולתר שהוטמן במעיין סמוך ליישוב דולב. כוחות הביטחון וצוותי מד"א הגיעו לנקודה ונאלצו לקבוע את מותה. הכוחות העניקו טיפול לאחיה דביר בן ה-19 שנפצע קשה, ולאביה בן ה-46, הרב איתן שנרב שנפצע בינוני. השניים מאושפזים בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים.

הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע לזירת הפיגוע, סייר בשטח יחד עם מפקד פיקוד המרכז, קיבל סקירה אודות תמונת המצב הגזרתית וקיים הרמטכ"ל הערכת מצב בשטח. כוכבי אמר כי "אנו נמצאים בעיצומו של מרדף שמובל על ידי כוחות צה"ל, שב"כ והמשטרה, ומרכזים מאמץ מודיעיני מבצעי רחב לאיתור מבצעי הפיגוע הרצחני והחמור. אני בטוח ביכולתנו לאתר את המפגעים במהרה". כמו כן, ראש הממשלה נתניהו קיים התייעצות ביטחונית עם ראשי מערכת הביטחון.

הרמטכ''ל אביב כוכבי בזירת הפיגוע במעיין בדולב
הרמטכ''ל אביב כוכבי בזירת הפיגוע במעיין בדולב | צילום: דובר צה''ל

בריאיון ל"שישי" עם אילה חסון, שחזר האב, הרב איתן שנרב, שנפצע בפיגוע את הרגעים שלפני הפיצוץ: "כל הירידה מהחניה עד לפיגוע הייתה בערך 3-4 דקות. כל הדרך הזאת דביר אמר לי 'אבא בוא ננצל את הזמן, יש לי קורס חובשים, בוא תשאל אותי שאלות' - ואחרי הפיגוע עשיתי לו ח"ע מהציצית", סיפר איתן. "אני נפגעתי בבטן בעיקר, ויש לי רסיס בבטן ושבר באגן. אני מכיר את זה, ישר הבנתי שזה מטען. ברגע הראשון עוד הייתה לי מחשבה שאולי אני תכף אתעורר מהחלום, אבל הבנו ישר".

איתן הוסיף וסיפר שרינה הייתה "מתוקה מדבש, בחורה מתוקה כל כך. כשראיתי אותה אחרי זה, אמרתי שהיא הרוגת מלכות בשביל עם ישראל. היא כ"כ התחזקה בחודשים האחרונים בתורה ומצוות".