בית הדין של הליכוד קבע: ייערכו פריימריז גם לרשימה לכנסת

הבקשה תידון בהרכב מורחב בבית הדין. ח"כים במפלגה: "נערער לבית המשפט המחוזי". חיים כץ: "יש לאפשר לח"כים של כנסת מעבר לשרת את אזרחי ישראל. מקווה שהתבונה תנצח"

זמן צפייה: 03:55

בית הדין של הליכוד הודיע היום (חמישי) כי יש לקיים פריימריז לרשימת המפלגה. בתגובה, חברי כנסת מהתנועה הודיעו כי יערערו על כך לבית המשפט המחוזי. כמו כן תוגש בקשה לערוך דיון בהרכב מורחב בבית הדין.

יו"ר מרכז הליכוד, ח"כ חיים כץ, אמר לאחר ההכרעה כי "חברי הכנסת שנבחרו כיהנו בכנסת מעבר ולא בכנסת פעילה, יש לאפשר להם לממש את שליחותם ולשרת את אזרחי ישראל. אני מקווה שבדיון המורחב התבונה תנצח והדיינים יבינו את העלויות הכרוכות בקיום פריימריז לליכוד ולמדינה וימנעו את הבחירות לרשימה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

סער הגיש רשמית מועמדות לפריימריז: "ניאבק למען בחירות הוגנות"

רה"מ תומך בהצבת מצלמות בפריימריז: "סיוע להגנה על טוהר ההליך"

הקרב על ראשות הליכוד: ארדן נוטה להימנע מלהצהיר על תמיכה

Likuuud
רשימת הליכוד

נוסף לכך, על פי הכרעת בית הדין, למרות שישנו איסור על חברי כנסת מכהנים להתמודד בפריימריז במסגרת המחוזות והשריונים, הח"כים שגברו על יריביהם למשבצת בבחירות לכנסת ה-21 (אפריל 2019) יוכלו להתמודד גם בבחירות לכנסת ה-23 (מארס 2020) על משבצת זו. כמו כן, בהכרעה נכתב כי ההסכם עם מפלגת כולנו יחול גם בכנסת ה-23, אך בזו בלבד. גם אם זו תהיה כנסת שתכהן זמן קצר.

חברי הכנסת במפלגה אשר במחנה בבנימין נתניהו, למשל שר המשפטים אמיר אוחנה וח"כ מיקי זוהר, תומכים בקיום הפריימריז ואף הפעילו לחצים על ראש הממשלה לערוך אותם. זאת, מאחר והם סבורים שהם יתקדמו ברשימה. כמו כן, הטענות בסביבת נתניהו הן שבחירות לרשימה יביאו מתפקדים אשר תומכים בו - שאלמלא היו מתקיימות הבחירות המקדימות לא היו טורחים להגיע והיו נשארים בבתיהם.

במקביל, מחיקת אלפי מתפקדי הליכוד ממשיכה להסעיר את המפלגה, ואתמול מטה סער פנה לליכוד ודרשו את כל פלט האשרא של כל אלפי המתפקדים שנגרעו מרשימת החברים בטענה שהייתה בעיה עם התשלום שלהם.

גדעון סער בכנס השקת קמפיין לפריימריז
גדעון סער בכנס השקת קמפיין לפריימריז | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר אתמול, סער הגיש את מועמדותו לתפקיד יו"ר הליכוד במצודת זאב בתל אביב. ברקע הטענות על פסילת מתפקדים, אמר סער כי "נמשיך להיאבק למען קיום בחירות הוגנות". "הגענו להסכם כי הבחירות תתקיימנה באופן שכל חבר ליכוד יוכל להצביע בכל אתר הצבעה ברחבי הארץ", המשיך. "מכיוון שהבחירות ביום חופש יש לזה חשיבות יתרה. אם זה לא יקרה, המשמעות היא שבפועל תישלל אפשרות הבחירה מרבבות חברי הליכוד.

"בתנאים הקיימים בחירה בנתניהו היא בחירה ביו"ר אופוזיציה. בחירה בי היא בחירה בשלטון הליכוד, וביכולת להקים ממשלת ליכוד חזקה ויציבה ולאחד את העם. הבחירה הזו בתנאים הקיימים", הוסיף. "אחרי שני ניסיונות שלא הצליחו להרכיב ממשלה, ואחרי מה שאנחנו רואים במחקרי דעת הקהל היא מאוד חדה, ואת האמת הזאת נסביר לחברי הליכוד עד יום הבחירות".