אחרי העימות: הממשלה אישרה את התוספת לפנסיות בצה"ל

במהלך ישיבת הממשלה התפתח דיון בנושא כספי הפנסיה התקציבית של אנשי הקבע וקציני צה"ל. שר הביטחון ניסה להגן על על תוספת הרמטכ"ל, בניגוד לעמדת הדרג המקצועי

זמן צפייה: 02:28

הממשלה אישרה היום (ראשון) את המתווה שיסדיר את "הגדלת הרמטכ"ל" לפנסיות תקציביות של יוצאי הצבא. זאת, לאחר שעימות שנרשם בישיבת הממשלה במהלך הדיון על הנושא. גורמים שונים בממשלה מבקשים לבטל את הכספים האלו, אך שר הביטחון בני גנץ אמר כי "זה ניסיון לקצץ רטרואקטיבית לאנשי הקבע, באף משרד ממשלתי לא עושים את זה ואני לא אתן ידי לדבר הזה".

שר האוצר אביגדור ליברמן הודה שהדרג המקצועי התנגד לכך אך הסביר כי הוא כן מגבה את ההחלטה לעגן את התוספת וזו העמדה הקובעת. שר הבינוי והשיכון זאב אלקין ביקש לשמוע בישיבה את עמדת הדרג המקצועי באוצר.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר: "אנחנן בעידן של עודף ביקוש לאנשים מוכשרים בשוק. היתרון האמיתי של צה"ל הוא לא רק אצל מפקדי השדה, אלא גם בקרב החיילים העורפיים שעובדים מסביב לשעון. אני נפעם כשאני פוגש רס"ן או סא"ל שמוותר על 120 אלף שקל שכר כדי לשרת. לבוא לבני 30 ולהגיד להם שאנחנו מבטלים את ההסדר זו מכה אנושה לביטחון המדינה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט על הגרעין האיראני: "ירשנו מצב לא פשוט"

לאור משבר האקלים: בנק ישראל קורא לבחון השקעות בחברות מזהמות

דרמה באוויר: אישה אפגנית ילדה במטוס של חיל האוויר האמריקני

כזכור, הפנסיה התקציבית היא תוספת קבועה של בין 6% ל-18% בגמלה החודשית לפורשים מכוחות הביטחון, שאינה נהוגה במשרדי הממשלה או בשאר הארגונים במגזר הציבורי, ובאוצר טוענים כי היא שולמה לאורך עשרות שנים – ללא כל אישור או אפילו דיווח מסודר.

בעקבות דו"ח שפרסם בנושא מבקר המדינה, לפני כ-5 שנים, החלו באוצר לפעול לביטול ההגדלה בתשלומי הפנסיה – כך שמעתה ואילך כל קצין, גם אם פרש כבר בעבר, יקבל גמלה המשקפת את מס' שנות השירות שביצע בפועל. בכך, מקווים באוצר לחסוך בין 800 מיליון ל-1.1 מיליארד ש"ח בשנה מהוצאות הפנסיה של מערכת הביטחון.