דרמה באוויר: אישה אפגנית ילדה במטוס של חיל האוויר האמריקני

ההיריון הסתבך במהלך הטיסה, בשל הגובה הרב שגרם ללחץ אוויר נמוך ומסוכן ליולדת, והטייס החליט להנמיך, פעולה שהצילה את האם. מתרבים הדיווחים על כך שטליבאן משתמש בציוד שהשאירו האמריקנים

אפגנית ילדה אפגניסטן טליבאן
האישה האפגנית שילדה עם הנחיתה | צילום: רויטרס

אישה אפגנית ילדה תינוקת בריאה הלילה (ראשון) במהלך טיסת חילוץ של חיל האוויר האמריקני מאפגניסטן לגרמניה. הלידה של האם הטרייה, שנמלטה מקאבול בשל השתלטות הטליבאן על המדינה, החלה על מטוס מטען אמריקני והסתיימה עם הנחיתה בבסיס רמסטיין שבגרמניה.

הלידה המורכבת הסתבכה במהלך הטיסה, בשל הגובה הרב בו שהה המטוס - 8,534 מטר, שגרם ללחץ אוויר נמוך ומסוכן ליולדת, והטייס החליט להנמיך כדי לשפר את לחץ האוויר, פעולה שסייעה למצבה של האישה ולמעשה הצילה את חייה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הורי לוחם מג"ב שנפצע אנושות בגבול עזה: "היה כאן מחדל"

בעקבות מחאת הנכים: נחסם מחלף הסירה ביציאה מהרצליה

ארה"ב: סופת ההוריקן "הנרי" הגיעה למדינת ניו יורק ולניו ג'רזי

נשים אפגניות ממתינות לטיסה בקאבול
נשים אפגניות ממתינות לטיסה בקאבול | צילום: רויטרס

דיווחים רבים מאפגניסטן מתארים כיצד אנשי טליבאן השתלטו על בסיסי צבא אפגניסטן, שהתפרק עם נסיגת הכוחות האמריקנים מהמדינה, ובו היה ציוד צבאי יקר ערך מתוצרת ארה"ב. בין היתר, לקחו לעצמם לוחמי טליבאן רובי סער ורכבי האמר חדישים.

אנשי הארגון תיעדו כמויות גדולות של כלי נשק שהיו שייכים לבעלי בריתם של האמריקנים, כולל רכבים מודרניים ממוגני גחון. לפי הערכות מסוימות, ייתכן ונמצאים ברשותם גם מסוקי "בלק הוק" ועוד כלי טייס שמימנה ממשלת ארה"ב עם השנים. כרגע אין רישומים מדויקים של כמות וסוג כלי הנשק שנשארו במדינה וככל הנראה גם לא יהיה, בשל העובדה שאנשי המודיעין וחיילי הצבא האמריקני עזבו כולם את שטח אפגניסטן.

טליבאן פרסם תמונת תעמולה בה נראים לוחמי הארגון לבושים במדים אריקניים ומצויידים בציוד הלחימה, מניפים את דגל הטליבאן כחיקוי לתמונה המפורסמת ממללחמת העולם השנייה בה לוחמי המארינס הניפו את דגל ארה"ב בסוף קרב איוו ג'ימה ביפן.

בתוך כך, שבעה אזרחים אפגנים נהרגו היום בשדה התעופה של קאבול בשל הכאוס והצפיפות האיומה השוררים בטרמינל, דרכו מנסים עשרות אלפי אפגנים להימלט מהמדינה. במקביל, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר, שהנהיג את מדינתו בתקופת הפלישה לאפגניסטן בה השתתפה גם הממלכה המאוחדת, ביקר באופן קשה את הנסיגה האמריקנית מאפגניסטן, אותה כינה "טראגית, מסוכנת ומיותרת". לדברי בלייר ההחלטה ה'מטופשת' התקבלה "מתוך ציות לסיסמה 'מסיימים את המלחמות הבלתי נגמרות'".