בנט על הגרעין האיראני: "ירשנו מצב לא פשוט"

רה"מ ציין כי יפגוש השבוע את נשיא ארה"ב והדגיש: "תזמון הביקור חשוב מכיוון שאנו נמצאים בנקודה קריטית ביחס לאיראן". על הקורונה אמר "אם הציבור ימשיך להתחסן, נחגוג את החגים באופן חופשי"

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (ראשון) בישיבת הממשלה לסדר היום המדיני-ביטחוני ובראשו הגרעין האיראני והמתיחות מול רצועת עזה. "בהמשך השבוע אצא לפגישה עם נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן. אנחנו נוסעים במתכונת מצומצמת בגלל הקורונה, אבל תזמון הביקור חשוב מאוד מכיוון שאנחנו נמצאים בנקודה קריטית ביחס לאיראן".

בנט הוסיף כי "איראן מתקדמת בהעשרת אורניום במהירות, וכבר קיצרה את פרק הזמן הדרוש לה כדי לצבור את החומר הנדרש לפצצה גרעינית אחת" והדגיש "ירשנו מצב לא פשוט, איראן מתנהגת בצורה ביריונית בכל האזור. אני אומר לנשיא ביידן שזה הזמן לבלום את האיראנים, לא לתת להם חבל הצלה בדמות כניסה מחדש להסכם גרעין שכבר פג תוקפו - הוא כבר לא רלוונטי".

אנגלה מרקל(קנצלרית גרמניה)
אנגלה מרקל(קנצלרית גרמניה) | צילום: רויטרס

בנט התייחס גם להתרחשויות בגבול רצועת עזה ואמר "נבוא חשבון עם מי שפוגע בלוחמים שלנו ובאזרחי ישראל. במהלך הלילה צה"ל הגיב בתקיפה רחבה ברצועה. אני יכול לדווח לכם שצה"ל, פיקוד דרום ואוגדת עזה ערוכים ומוכנים לכל תרחיש".

בנט ציין כי "מיד כשנחזור מוושינגטון תגיע לכאן קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, לביקור מיוחד, ואנחנו נארח אותה גם כאן  בממשלה". הוא סיפר גם בכוונתו לבקר בקרוב במצרים ולפגוש את הנשיא א-סיסי שהזמינו למדינה.

בנט התייחס גם ליחסים השכנה ממזרח -ירדן ואמר: "אנחנו במגמה מאוד חיובית גם עם ירדן, אחרי שנים שהיינו במצב משברי מולה. אגב סתם, בלי שום סיבה. לא הייתה שום הצדקה למשבר הזה. בגללו איבדנו את נהריים ואת צופר".

בנט התייחס גם למשבר הקורונה והסביר כי "אם הציבור ימשיך להתחסן בהמוניו, אם נמשיך לעטות מסכות כראוי, אם נמשיך להתנהל באחריות, אנחנו נחגוג את החגים עם המשפחה, באופן חופשי".

הוא טען כי דווקא מי שהתחסנו פעמיים אך טרם חוסנו במנה השלישית הם הציבור הפגיע ביותר כעת והסביר: "הם מסתובבים בתחושה כאילו הם מוגנים כי עשו את שני החיסונים, הם לא מבינים שהחיסון השני דעך אל מול הדלתא ושחייבים להתחסן מהר בחיסון השלישי".

רה''מ נפתלי בנט מתחסן במנה השלישית
רה''מ נפתלי בנט מתחסן במנה השלישית | צילום: קובי גדעון / לע''מ