יאיר נתניהו: ליברמן דרש למנות את ויינשטיין כדי שיסגור תיקיו

בנו של רה"מ טען כי אביו נענה בעבר לדרישת יו"ר ישראל ביתנו, במסגרת המו"מ הקואליציוני, למנות יועמ"ש שיסייע לו לחמוק מדין – דבר המהווה לכאורה עבירה פלילית. ויינשטיין: "דברי הבל"

זמן צפייה: 02:40

יאיר נתניהו טען הלילה (חמישי) כי אביו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, נענה בעבר לדרישת יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, למנות לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה את יהודה ויינשטיין כדי שזה יסגור את תיקיו. זאת, במסגרת המשא ומתן הקואליציוני בשנת 2009. את הדברים כתב בטוויטר במסגרת חילופי דברים עם מו"ל "הארץ" עמוס שוקן. היענות נתניהו לדרישה זו, אם אכן התרחשה, מהווה לכאורה עבירה פלילית.

וינשטיין הכחיש בפני חדשות 13 את טענת יאיר נתניהו ואמר כי "דברי יאיר נתניהו הם דברי הבל. לא הכרתי את אביגדור ליברמן לפני שהתמניתי לתפקיד. לא דיברתי איתו מעולם לפני כן, לא איתו - ולא עם מקורב אליו". "אף אחד לא פנה אליי בעניין. מי היה מעז לפנות אליי? פעם ראשונה שפגשתי אותו הייתה בתפקידי כיועץ משפטי לממשלה. הייתי חוזר על החלטת הסגירה 10 פעמים גם היום", הוסיף היועמ"ש לשעבר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בשל הבחירות: נתניהו יבקש לדחות את השימוע - היועמ"ש צפוי לסרב

סוף לכנסת ה-21: ישראל הולכת לבחירות חוזרות ב-17 בספטמבר

לאחר פיזור הכנסת: כיצד הציבור יפעל בבחירות הקרובות? • פרשנות

ישראל ביתנו הגיבה לבנו של ראש הממשלה וכתבה: "מאז 1999 ועד היום, מעולם לא העלנו כל דרישה במשא ומתן הקואליציוני בנוגע לבחירת יועץ משפטי לממשלה. הטענה האחרונה בנידון היא שיא חדש בשקרים ובפרנויות מבית המדרש של לשכת רה"מ ומקורביו. אנו מציעים למטה הליכוד לצרף באופן דחוף פסיכיאטר בעל שם וניסיון מוכח".

לאחר הסערה שהתעוררה בעקבות דבריו, נמסר מטעמו של יאיר נתניהו: "ב-2009 יאיר היה תלמיד תיכון שלא היה מעורב בכלל בעניינים פוליטיים. התגובה לעמוס שוקן מתבססת על דברים שנאמרו בשיח הציבורי בשנת 2015 סביב פרסום ספרה של עו"ד אביה אלף 'תיק ליברמן'".

יו"ר מרצ תמר זנדברג שלחה בעקבות הדברים מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וקראה לו לאשר פתיחה בחקירה נגד נתניהו וליברמן. "מדובר בטענה חמורה אשר מעלה חשדות קשות כי ראש הממשלה מינה יועץ משפטי לממשלה ממניעים שאינם כשרים ועל מנת לשרת את האינטרסים האישיים של אביגדור ליברמן", כתבה זנדברג. "מתוך הדברים עולה גם חומרת הדרישה של ח״כ אביגדור ליברמן אשר הציב את הדרישה על מנת להימלט מדין ובכל ניצל את המנדט שקיבל מהציבור לרעה".

כזכור, במסגרת המשא המתן הקואליציוני ב-2009, ליברמן עמד על כך שתיקי אכיפת החוק יהיו בידיו. תחילה דובר על האפשרות שדניאל פרידמן יישאר שר משפטים, אולם לאחר מכן הוחלט שיעקב נאמן יאייש את התפקיד, למעשה מטעם ליברמן. במהשך, פעלה ועדת איתור לבחירת היועץ המשפטי לממשלה. ועדת האיתור לא הצליחה לגבש את הרוב הנדרש למועמד (ארבעה תומכים מתוך חמישה חברי ועדה), והתפזרה כשישנם כמה מועמדים שנהנו מתמיכה של חברי ועדה.

נאמן, כשר משפטים, החליט להביא את מועמדותו של ויינשטיין לאישור הממשלה - והאחרון אכן אושר. מיד לאחר מכן, נסע נאמן לכנס לשכת עורכי הדין באילת ושיבח במהלך מסיבת עיתונאים את יכולותיו במשא ומתן. "אתם יודעים מהי תורת המשחקים? אני תמכתי פומבית בסולברג כדי שכולם יעסקו בו על אף שהמועמד שלי מהתחלה היה ויינשטיין", אמר אז נאמן.

יאיר נתניהו
יאיר נתניהו | צילום: חדשות 13

דבריו של יאיר נתניהו נאמרו ברקע הקרע בין ראש הממשלה נתניהו לבין אביגדור ליברמן, לאחר שהניסיונות להקמת ממשלה חדשה כשלו אתמול, ונקבע כי ישראל תלך לראשונה בתולדותיה לבחירות חוזרת.

כזכור, בתום הצבעת המליאה שנערכה הלילה ובה עבר החוק לפיזור הכנסת, תקף נתניהו בחריפות את ליברמן ואמר כי "60 מתוך 65 מנדטים שניתנו לימין עשו בדיוק את מה שהבטיחו לעשות - ומפלגה אחת עשתה את ההפך הגמור". "ליברמן הוליך שולל את מצביעיו", הוסיף ראש הממשלה. "הוא הציב דרישה לאחר דרישה, ובכל פעם שהן נענו – עלתה דרישה חדשה. סגרנו עם כל המפלגות חוץ מאחת. ליברמן לא התכוון להגיע להסכמות. הוא רצה בצורה הכי ברורה להפיל את הממשלה הזאת, והוא עושה את זה משיקולים של לקושש עוד כמה קולות. בגלל גחמות אישיות הוא גורר מדינה שלמה לעוד חצי שנה של בחירות – אחרי שגרר אותנו כבר פעם אחת. ליברמן הוא עכשיו חלק מהשמאל".

נתניהו המשיך לתקוף את יו"ר ישראל ביתנו: "לא יאמינו לו עוד פעם. כבר מבינים את הטריק. פשוט קשה להאמין: לוקחים את מדינת ישראל, שורפים מיליארדים, ומשתקים מדינה קרוב לשנה בגלל אמביציה פרטית של אדם אחד". עוד סויף ראש הממשלה כי "יש לנו דברים מאוד חשובים לעשות. אני עובד זמן מה על הקמת ועדה משותפת לרוסיה, ארה"ב וישראל, שתדון על כל הסוגיות באזור. מעולם בתולדות ישראל לא היה דבר כזה. אלה הדברים שאנחנו צריכים לעשות עכשיו - ולא לרוץ לבחירות מיותרות בזבזניות שאף אחד לא צריך. אנחנו ננהל מסע בחירות חד, בהיר, ובו ננצח".