מע"מ על נטפליקס, מס על משקאות מתוקים - גזירות האוצר נחשפות

לפי מסך הגזירות של המשרד, הוצע להגדיל את דמי ההשתתפות העצמית בהגעה לרופא מומחה ב-20 ש"ח, הקפאת השכר הממוצע במשק לשנה וחובת דיווח לרשות המיסים על החזקת ביטקיון בשווי 200 אלף שקלים

זמן צפייה: 05:18

משרד האוצר פרסם היום (שלישי) את טיוטת הגזירות לשנה הקרובה, ממנו עלתה בין היתר הצעה רשמית לבטל את הפטור ממע"מ בסך 17% על רכישות דיגיטליות כגון שירות הסטרימינג נטפליקס, רכישת פרסום בפייסבוק וקניית אפליקציות בכל סכום . בנוסף, אזרח שמחזיק במטבעות ביטקוין בשווי 200,000 שקלים ומעלה - יחויב לדווח על כך לרשות המיסים. עוד הוצע על ידי משרד האוצר לחייב את קק"ל להעביר 20% מהכנסותיה מדי שנה למדינה, כאשר הכספים ישמשו למימון פרויקטים בתחום התחבורה הציבורית.

כמו כן, הוצע להגדיל את דמי ההשתתפות העצמית בהגעה לרופא מומחה ב-20 שקלים, הטלת מס על משקאות ממותקים בסך 1.3 שקלים לליטר, אם שיעור הסוכר עולה על 5 גרם בכל 100 מ"ל משקה, ו-0.7 שקלים לליטר, אם שיעור הסוכר נמוך מ-5 גרם בכל 100 מ"ל משקה. כמו כן, יאסר על קופות החולים לבצע שיחות שיווקיות ללקוחות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לראשונה בגל הנוכחי: עלייה בתחלואה בחינוך החרדי

מהומה בכנסת: בן גביר קרא לטיבי "מחבל" – וסירב לצאת מהמליאה

גורם בקבינט נגד שרת החינוך: "עושה רעש – החלטות יעברו בלעדיה"

נטפליקס, טלוויזיה
נטפליקס | צילום: shutterstock

בין יתר הגזירות הנוספות, ביצוע עסקאות בסכום של 5,000 שקלים ומעלה יחייב הנפקת חשבונית מס מקוונת שתונפק על ידי רשות המיסים בלבד ותכלול מספר רישוי, משמע העצמאים לא יוכלו להנפיק חשבונית ידנית. כמו כן, עצמאים המעוניינים לנכות הוצאות רכב מתשלומי מס הכנסה ומע"מ - יידרשו להתקין ברכבם מכשיר המודד את צריכת הדלק.

בנוסף, לפי טיוטת משרד האוצר, השכר הממוצע הרשמי במשק, העומד נכון לחודש ינואר 2021 על 10,428 שקלים ומשמש כמדד לחישוב קצבאות ומחירים שונים - יוקפא לשנה נוספת. זאת ועוד, הנגשת מוסדות ציבוריים לאנשים עם מוגבלות תידחה בחלקה, זאת על מנת להפחית את הוצאות המדינה לביצוע עבודות ההנגשה.

שר האוצר אביגדור ליברמן בהצהרה
שר האוצר אביגדור ליברמן בהצהרה | צילום: ערוץ הכנסת

לחדשות 13 נודע כי באוצר מתכננים גם להטיל מס על פליטת מזהמים בישראל - מה שייקר את תעריף החשמל, שצפוי לעלות ב-14אגורות שהם כ-27%. כך, התוספת למשפחה לשנה עלולה להגיע לסכום של 1,252 שקלים. גורמים בסביבתו של שר האוצר טענו כי אותם מיליארדים שתקבל המדינה בכל שנה מהמס החדש, יילכו לייצור חשמל "ירוק".