גורם בקבינט נגד שרת החינוך: "עושה רעש - החלטות יעברו בלעדיה"

מחלוקות על המתווה לפתיחת הלימודים - ביקורת נמתחה על דרישת שאשא ביטון לבידוד של 48 שעות לתלמידים. שרת החינוך על ההתנגדות לחיסונים בבתי הספר: "הנושא רגיש – לא נכניס לזה לחץ חברתי"

זמן צפייה: 09:52

קרבות בקבינט הקורונה על המתווה לפתיחת שנת הלימודים: בכיר בקבינט מתח היום (שני) ביקורת חריפה נגד שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, לאחר שלא הגיעו גם להסכמות בישיבת מיוחדת אצל ראש הממשלה נפתלי בנט. לדבריו של הבכיר, "שאשא ביטון יכולה להמשיך לעשות רעש וצלצולים - ההחלטות יעברו גם בלעדיה. עמדת משרד הבריאות נכונה ומאוזנת".

הגורם הבכיר יצא נגד דרישתה של שרת החינוך לבידוד של 48 שעות בלבד לתלמידים, על אף שאין מחקרים שמאשרים את יעילות הבידוד. "בשונה ממנה השר הורוביץ קשוב ופתוח לשמוע. אין תוקף אפידמיולוגי לבידוד 48 שעות שהיא דורשת זה מגוחך", אמר הגורם לחדשות 13.

חיסון נגד קורונה
חיסון נגד קורונה | צילום: רויטרס

שרת החינוך על ההתנגדות לחיסונים בבתי הספר: "הנושא רגיש – לא נכניס לזה לחץ חברתי"

בתגובה לדברים של הגורם בקבינט הקורונה, אמרה שאשא ביטון בריאיון בחדשות 13 כי "אני שומעת את הדיווחים ואני תוהה אם היינו באותו דיון - זה מרגיש כמו יקומים מקבילים. היה דיון מאוד פורה, הוצג מתווה שגובש בשיתוף עם משרד הבריאות. הייתה נקודה אחת שנויה במחלוקת והיא הובאה לדיון הרחב בהסכמה. משרד הבריאות רצה בידוד מלא, אני רציתי לצמצמם. יש מומחים שאומרים שאפשר 48 שעות".

בנוסף, שרת החינוך התייחסה לסירובה לחסן תלמידים נגד קורונה בבתי הספר, וטענה כי "חיסונים צריכים להיות במתחמים ייעודיים. הנושא רגיש בקרב ההורים, הילדים עברו שנה רגשית קשה, אנחנו לא מכניסים את הלחץ החברתי לתוך בתי הספר. אני רוצה להגן על הילדים". בהמשך השרה גינתה את דבריו של בנט על מתנגדי החיסונים, ואמרה: "יצירת חרם נגד אוכלוסייה - הוא שיח בעייתי".