לראשונה בגל הנוכחי: עלייה בתחלואה בחינוך החרדי

לפי נתונים שהגיעו לחדשות 13, מספר מקרי ההדבקה בבתי הספר החרדיים במגמת עלייה, כאשר אתמול אובחנו 236 נדבקים חדשים. זאת, לאחר שמניין המאומתים במגזר החרדי היה נמוך מזה בשאר האוכלוסייה

זמן צפייה: 04:42

נתונים חדשים שהגיעו היום (שני) לידי חדשות 13 מצביעים, לראשונה בגל הנוכחי, על עלייה בתחלואה בחינוך החרדי. אתמול התגלו במערכת החינוך החרדית 236 נדבקים, לעומת 132 לפני שבוע ו-58 בשבוע שלפניו. הנתונים מפריחים את התקוות בחברה החרדית כי ישנו סוג של "חיסון עדר" בעקבות כמות המחלימים הגבוהה בקהילה.

משרד הבריאות יחליט בשבועות הקרובים אם לתת לאזרחים מבוגרים מנת חיסון שלישית, גם ללא אישור מנהל התרופות האמריקני, ה-FDA, בעניין. האישור עלול לקחת עוד זמן ובמשרד הבריאות מבינים שככל שההחלטה נדחית הסיכון גובר והחיסון נחלש, בעיקר אצל אלה שהתחסנו בדצמבר או ינואר. הנטייה של משרד הבריאות היא כן לחסן בזריקה נוספת את בני ה-60 או ה-70 ומעלה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי תחקיר "הצינור": תלונה שנייה במשטרה נגד סוכן הדוגמניות

50 שנות עיתונות: מערכת הביטחון נפרדת מרוני דניאל

יולדת נדבקה בקורונה ואושפזה במצב אנוש; בעלה: "פחדה להתחסן"

יש לציין כי בשלב זה עדיין אין אישור של ה-FDA לתת חיסון שלישי ואין התוויה של פייזר ולכן לא ידוע איזה מינון לתת, האם ישנן תופעות לוואי חדשות והאם חברת "פייזר" תוכל לקחת אחריות על החיסונים במקרה כזה. החשש הוא שכך ייתנו במשרד "תחמושת" למתנגדי החיסונים.

משרד הבריאות עדכן כי 1,398 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, כי חלה עלייה נוספת בחולים הקשים שכעת מספרם עומד על 108. על פי הנתונים, כעת ישנם 11,606 מאומתים פעילים בארץ, מתוכם 20 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים מהנגיף עומד על 6,461 ומניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-861,516 בני אדם.

מנתוני המשרד עלה כי 2.08% מסך כ-76 אלף הבדיקות שבוצעו אתמול חזרו חיוביות. בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, ועד כה חוסנו 5.7 מיליון איש במנה הראשונה, מהם 5.3 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה.