ברקע מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין: ירידות שערים חדות בוול סטריט

המסחר בבורסות בניו יורק רשם את היום הקשה ביותר שלו השנה, לאחר שסין אפשרה ליואן לצנוח לשפל של יותר מעשר שנים לעומת הדולר. בוול סטריט חוששים ממלחמת מטבעות שתחליש את הכלכלה העולמית

זמן צפייה: 01:21

המסחר בבורסות ניו יורק מתנהל היום (שני) בירידות חדות. זאת לאחר שסין אפשרה למטבע שלה, היואן, לצנוח לשפל של יותר מעשר שנים לעומת הדולר, עובדה שהתניעה גל מכירות בוול סטריט, עקב החשש מפריצת מלחמת מטבעות בין ארצות הברית לסין – שתחליש את הכלכלה העולמית.

מדד הדאו ג'ונס צנח ב-3.3% ואילו הנסדא"ק צנח ב-3.8% - היום הגרוע ביותר עבור בורסות ניו יורק מתחילת השנה. הירידות החדות השפיעו גם על המדדים המקומיים: מדד ת"א 35 נפל ב-2.1%, ומדד ת"א 125 צנח ב-2%. מחיר הנפט ירד ב-1.9% ונקבע על 54.6 דולר לחבית. מחיר הזהב עלה ב-1.3% ל-1,464.6 דולר לאונקיה – המחיר הגבוה ביותר בנעילה עבור המתכת מאז מאי 2013.

כתבות נוספות בנושא >>

ברקע המתיחות עם סין: טראמפ הכריז על מצב חירום בתחום התקשורת

מלחמת הסחר מחריפה: טראמפ העלה את המכס על סחורות מסין

טראמפ לנתניהו: צנן הקשר עם סין או שהיחסים עמנו עלולים להיפגע

ירידות חדות בוול סטריט
ירידות חדות בוול סטריט | צילום: gettyimages

המשקיעים בוול סטריט מודאגים במיוחד, כאמור, מהאפשרות שממשל טראמפ ינסה לבצע פיחות בדולר ויפתח בכך מלחמת מטבעות, או "פיחות תחרותי", שיחליש את כוח הרכישה של האמריקנים.

טראמפ כתב היום בחשבון הטוויטר שלו "סין הפילה את מחיר המטבע שלה לשפל כמעת היסטורי. זה נקרא 'מניפולציית מטבעות'. אתם מקשיבים שם בפדרל ריזרב? זו הפרה חמורה שתחליש משמעותית את סין לאורך הזמן".

הצעד הסיני מגיע על רקע ההסלמה המכוונת של טראמפ, שהודיע בסוף השבוע שהחל מספטמבר יחל בהטלת מכסים של 10% על יבוא מסין – שווי של 300 מיליארד דולר.