מלחמת הסחר מחריפה: טראמפ העלה את המכס על סחורות מסין

כשברקע השיחות על הסכם סחר חדש, זינק שיעור המכס על סחורות בסכום של 200 מיליארד דולרים - מ-10% ל-25%, בהתאם לאיומיו האחרונים של הנשיא האמריקני. בסין הגיבו: "ננקוט בצעדים הכרחיים"

זמן צפייה: 00:20

מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין: הבוקר (שישי) נכנסה לתוקפה העלאת המכסים על סחורות מיובאות לארצות הברית מסין, בהתאם לאיום מצד הנשיא טראמפ על רקע הקשיים בגיבוש הסכם סחר חדש. שיעור המכס על סחורות בשווי 200 מיליארד דולרים זינק מ-10% ל-25%.

 

ממשרד המסחר הסיני נמסר כי הם "מצרים על ההחלטה שקיבלה ארצות הברית", וכי "יינקטו בצעדים הכרחיים"; עם זאת לא פירטו בביג'ינג מהם צעדי התגובה הצפויים. במקביל לכניסתם לתוקף של הסנקציות האמריקניות, ייפגשו היום הנציגים האמריקניים, הנציג לשיחות רוברט לייזר ושר האוצר סטיב מנוצ'ין, עם סגן נשיא סין ליו הי, כדי לנסות להתגבר על הקשיים ולהגיע להסכם.

 

שתי המעצמות הכלכליות הגדולות בעולם מקוות שהסכם שיחתם יסיים כעשרה חודשים של מלחמת סחר בניהן. אם לא ייחתם הסכם, סביר שהצעדים מצד שני הצדדים יחריפו, מה שיביא לעלייה משמעותית בעיקר במוצרים המיובאים מסין, בהם סלולאר, אלקטרוניקה, טקסטיל וסחורות נוספות.

 

מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין מתקיימת על רקע אג'נדה כלכלית בדלנית שמנהיג הנשיא טראמפ בבית הלבן, שמבקש להעדיף מוצרים אמריקניים על פני יבוא. לטענתו, היקף הייבוא פוגע בכמות המשרות בארה"ב ומביא לאבטלה; מתנגדי המדיניות הזו טוענים כי העלאת מכסים תפגע לבסוף בצרכן האמריקני, שכן העלאת המכסים תגולם בהעלאת מכירים מסיבית על המוצרים הסינים המבוקשים.