60 אלף דורשי עבודה נוספים; ארדן למשטרה: יש להיערך להסגר מלא

עשרות אלפי אנשים נוספים הגישו במהלך הלילה בקשה לקבלת דמי אבטלה, וכעת המספר עומד על כ-180 אלף נרשמים בחודש מארס • השר לביטחון הפנים: "החלטה בלתי נמנעת שתציל חיים רבים"

זמן צפייה: 03:56

מגפת הקורונה: זינוק נוסף באבטלה:במהלך הלילה ועד הבוקר (רביעי) נרשמו 60 אלף דורשי עבודה בשירות התעסוקה. מאז תחילת חודש מארס נרשמו כ-180 אלף נרשמים חדשים, בהם 84% בחל"ת.

רמי גראור, מנכ"ל השירות, מסר: "אנו ממשיכים לשדרג את היכולות הטכנולוגיות שלנו, ואתר שירות התעסוקה קולט כעת רבבות פונים בהצלחה. אנו ערים לקושי העצום של דורשי העבודה ושל המעסיקים – נעשה את כל מה שניתן על מנת לייצר פתרונות עבור הציבור במשבר הקורונה, שצפוי ללוות בתקופה הקרובה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אירוח מהבית: מגישי תוכניות הלילה מסתגלים לשינוי עקב הקורונה

בשל מחסור בערכות לבדיקת קורונה: עיכוב בפתיחת ה"דרייב אין"

הנגבי ודרעי נכנסו לבידוד לאחר ששהו בקרבת חולה קורונה מאומת

הקורונה בישראל
הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

הקטגוריות המקצועיות שאליהן משתייכים דורשי העבודה החודש הם: 14.5 אלף מתחומי ההוראה, החינוך וההדרכה, 11.7 אלף מתחום המכירות ו-11.3 אלף ללא ניסיון. קרוב לחצי מהם חיים באזור המרכז ותל אביב.

בד בבד, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הנחה את המשטרה להיערך לאפשרות של הסגר מלא, שעשויה להתקבל בימים הקרובים. "אני סבור שבמצב שנוצר זוהי החלטה בלתי נמנעת שתציל חיים רבים", אמר ארדן.

חולה הדיאליזה הראשון בישראל בחדר בידוד לקורונה
חולה הדיאליזה הראשון בישראל בחדר בידוד לקורונה | צילום: דוברות וולפסון

השר ארדן ביקש להציג בפניו תוכנית לאכיפת הסגר, שבמסגרתו רק עובדים חיוניים יורשו לצאת מבתיהם, ויתר האזרחים יצאו רק לצרכים חיוניים. "ההחלטה לעבור להסגר מלא היא החלטה קשה מאוד, אך במצב שנוצר היא בלתי נמנעת", הוסיף השר. "עדיף לנקוט באמצעים קשים לזמן קצר כדי לנצח את הקורונה במהירות ולמנוע מקרי מוות".

בתוך כך, בכירים במשרד החינוך התייחסו לדברי משרד האוצר על כך שיש להפסיק את הלימודים המקוונים - משום שהחופש הגדול יקוצר, ומסרו: "אסור לבטל את הלמידה מרחוק. יותר ממיליון ילדים משתמשים בפלטפורמות בכל יום והמספרים רק עולים. יש צורך וחייבים לתת לו מענה, המורים עובדים קשה בבית -  וצריך לתגמל אותם".

במושב גילת עוברים מבית לבית ובודקים תושבים עם תסמינם של נגיף הקורונה
במושב גילת עוברים מבית לבית ובודקים תושבים עם תסמינם של נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

בד בבד, שופט בית משפט השלום בראשון לציון התגלה כחולה קורונה. נבדק עם אילו שופטים ועובדים הוא בא במגע. שופטים נוספים מבית המשפט צפויים להיכנס לבידוד. כמו כן, עובדת בכירה בבית המשפט בבאר שבע נדבקה בנגיף הקורונה, עובדים נוספים ייכנסו לבידוד - נבדק אם חלקם שופטים. במושב גילת שבנגב, אנשי רפואה עוברים מבית לבית בכל המושב ובודקים תושבים עם תסמינים, לאחר שאחד התושבים נדבק.

במקביל, משרד הבריאות פרסם הבוקר את המקומות שבהם היה חלק מחולי הקורונה החדשים. בין היתר, מדובר בבתי כנסת, מרפאות ומועדונים. המסלולים המלאים נמצאים באתר משרד הבריאות.