פלאפון ו"יס": עובד שלא יתחסן או ייבדק - ישב בבית על חשבונו

חברות בנות של קבוצת בזק הודיעו בימים האחרונים לעובדיהן כי לא תתאפשר כניסה למשרדים ללא תו ירוק לאחר פסח - וכי לא יוכלו לעבוד מהבית. "העובד יישא ביום חופש על חשבונו" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:31

חברות בנות של קבוצת בזק, "בזק בינלאומי", "יס" ו"פלאפון" הודיעו בימים האחרונים לעובדיהן כי לאחר פסח, מי שלא יתחסן או יציג בדיקת קורונה שלילית, ייאלץ לשבת בבית על חשבונו, מבלי לקבל משכורת - כך פורסם הערב (שני) לראשונה בחדשות 13.

החברות הודיעו כי אחרי החג לא תתאפשר כניסת עובדים ללא תו ירוק למשרדים, ובמקביל, האופציה לעבוד מהבית, שניתנה בכל המשק בתקופת המגפה, עומדת להיגרע. זאת, ברקע פסיקת בית הדין לעבודה אתמול, שאפשרה להרחיק סייעת שסירבה להתחסן ולהיבדק.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מתווה משרד הבריאות: יום העצמאות – ללא במות אומנים ברשויות

מחקר: יעילות החיסון של פייזר פחותה פי 7 נגד הזן מדרום אפריקה

פחות מיממה לתחילת ההצבעה: כל מה שצריך לדעת בדרך אל הקלפי

פלאפון
פלאפון | צילום: בוצ'צ'ו

"עובד שמשובץ לעבודה במתקני החברה ולא יציג תו ירוק או בדיקת קורונה שלילית - לא תתאפשר לו חלופה של עבודה מהבית. במקרה כזה, יישא העובד ביום חופש על חשבונו", נכתב במכתב שנשלח לעובדי חברת פלאפון.

מדובר בעליית מדרגה והחמרה נוספת במדיניות הקשוחה של חברות במשק ביחס לעובדים שמסרבים להתחסן, וייתכן שבהמשך חברות נוספות יאמצו את המדיניות הזו.

אתמול, כאמור בית הדין לעבודה קבע כי ניתן לאסור כניסה של צוותי חינוך לבית ספר במועצה האזורית כוכב יאיר - אם אינם מוכנים להיבדק לקורונה באופן תדיר, או להתחסן נגד הנגיף. ההחלטה עשויה להביא לכך שרשויות נוספות יחייבו את צוותי ההוראה שלא מתחסנים להציג בדיקה שלילית באופן קבוע.

השופטת, מירב קליימן, כתבה בהחלטתה כי הזכות לכבוד ולפרטיות אינן גוברות על זכותם לחיים של התלמידים, ההורים וכלל הצוות הבית ספרי. "הזכויות הלכאוריות של המבקשת גוברות על זכותה וחובתה של המשיבה לדאוג לרווחתם של תלמידיה, הצוות החינוכי והורי התלמידים וכאשר מאזן הנוחות נוטה לטעמנו בבירור, לעת הזו, לצידה של המשיבה אשר אמונה על שלומם של כל הבאים בשעריה – עובדים ושאינם עובדים – ילדים ומבוגרים", נכתב בפסיקה.