מתווה משרד הבריאות: יום העצמאות - ללא במות אומנים ברשויות

חרף הירידה בתחלואה, במערכת הבריאות מתכננים להטיל הגבלות החל מברכת הכהנים בפסח - אליה לא תותר כניסת ילדים, עד ליום השואה ויום הזיכרון - אז יתאפשרו אירועים במתווה תו ירוק בלבד

טקס הדלקת המשואות
טקס הדלקת המשואות | צילום: מרכז ההסברה

למרות שהתחלואה בישראל במגמת ירידה ורוב הוראות הסגר כבר הוסרו, משרד הבריאות מתכנן להטיל הגבלות חדשות על החגים וימי הזיכרון הקרובים. במערכת הבריאות מתכוונים לאסור קיום הופעות של אומנים ברשויות השונות בערב יום העצמאות, אולם לאפשר עריכת אירועים במתווה התו הירוק.

ביום הזיכרון לשואה ולגבורה - כמו גם ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, ניתן יהיה לקיים טקסי זיכרון במתווה של התו הירוק. משפחות שכולות יקבלו אישור כניסה לבתי העלמין, על מנת שיוכלו להתאחד עם יקיריהם - גם מבלי שיצטרכו להחזיק ברשותם תו ירוק.

לחדשות 13 נודע כי השנה, גם ברכת הכהנים המסורתית שמתקיימת בימי חול המועד - תוגבל. באולם התפילה שבכותל, לא תותר כניסת ילדים שאינם מחלימים מקורונה, ואל המבנה עצמו יוכלו להיכנס עד 300 מתפללים, שהם 50% תפוסה. כמו כן, ברחבה הפנימית בכותל תחול הגבלת התקהלות, ואילו ברחבה החיצונית לא יהיו הגבלות - אך יוצבו סדרנים שיווסתו את הנכנסים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"יש ניסיונות לייצר דה-לגיטימציה לתוצאות – הציבור מבין זאת"

מחקר: יעילות החיסון של פייזר פחותה פי 7 נגד הזן מדרום אפריקה

התחזית לבחירות: מעונן, שרבי ואביך; בשישי: צפי לשלג קל בחרמון

טקס הדלקת המשואות בהר הרצל
טקס הדלקת המשואות בהר הרצל | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הבוקר עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו בישראל 669 נשאי קורונה חדשים, כאשר רק 1.5% מהבדיקות חזרו חיוביות - הנמוך ביותר מאז נובמבר. בד בבד, נרשמה ירידה נוספת במקדם ההדבקה, שעומד כעת על 0.74 באוכלוסייה הערבית, 0.62 באוכלוסייה הכללית ו-0.52 במגזר החרדי - הנמוך ביותר מבין המגזרים.

עוד עולה מהנתונים כי עד כה נדבקו 828,239 בני אדם, מהם 15,765 הם נשאים פעילים. 529 חולים במצב קשה, מתוכם 211 מונשמים. מניין המתים עלה ל-6,098. עד כה חוסנו 5.17 מיליון ישראלים בחיסון הראשון, כאשר 4.5 קיבלו כבר את המנה השנייה.