בצל משבר הקורונה: ירידה במספר המיליונרים בישראל

מנתונים של בנק ההשקעות השוויצרי "קרדיט סוויס" עולה כי מספר הישראלים שברשותם לפחות מיליון דולר נזילים עומד על כ-157 אלף, וירד מעט מתחילת 2020. בעולם מספר המיליונרים ירד ב-56 אלף 

זמן צפייה: 02:58

מנתונים שפרסם היום (ראשון) בנק ההשקעות השוויצרי "קרדיט סוויס" עולה כי מספר הישראלים שברשותם לפחות מיליון דולרים נזילים ירד מעט מתחילת שנת 2020 והתפרצות מגפת הקורונה. כעת, מספר המיליונרים בישראל עומד על 157,286.

כמו כן, העושר הממוצע לכל ישראלי עומד כיום על כ-220 אלף דולרים, לעומת כ-222,500 דולר בתחילת השנה. ישראל מדורגת במקום ה-30 ברשימת המיליונרים העולמית, וכשמתחשבים בהיקף האוכלוסייה - היא עולה בדירוג למקום ה-20.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מעצר הגננת מב"ש הוארך: טוענת שביצעה בפעוט בדיקת אוזניים

צה"ל: פלסטיני שיידה אבנים נהרג אחרי שנמלט, מעד ונחבל בראשו

שעות לפני הקבינט: אין נתוני קורונה בשל תקלה במערכת המחשוב

כסף
כסף | צילום: GettyImages/אימג'בנק

גם בעולם ירד מספר המיליונרים ב-56 אלף - ומספרם עומד כיום על כ-52 מיליון. בדירוג המיליארדרים ישראל ניצבת במקום ה-18, עם עשרה בני אדם שעושרם הכולל מוערך ב-74 מיליארד דולרים. במקום הראשון ניצבת ארצות הברית, עם 358 מיליארדרים, אחריה סין עם 142, ואחר כך גרמניה, רוסיה והונג קונג.

בתוך כך, בנק לאומי העריך היום כי שיעור האבטלה יעמוד גם בסוף השנה על יותר מ-15%, ויישאר דומה במהלך 2021. כמו כן, שבוע שעבר פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי שיעור האבטלה זינק בחודש ספטמבר ל-14.2%. מדובר בכ-590 אלף ישראלים שעל פי הנתונים הרשמיים מובטלים. בחודש שעבר, עמד שיעור האבטלה הרשמי על 11.3%, כ-474 אלף מובטלים - זינוק של כמעט שלושה אחוזים. יש לציין כי נתוני שירות התעסוקה מצביעים על קרוב למיליון מובטלים, בשל שיטת מדידה שונה.

אבטלה, לשכת העבודה
אבטלה, לשכת העבודה | צילום: GettyImages/אימג'בנק

יום לפני כן פרסם שירות התעסוקה דוח אשר מסכם את מגמות האבטלה של חודש ספטמבר והגל השני של הקורונה, שבו חלה עלייה במספר דורשי העבודה בישראל. בדוח השווה שירות התעסוקה גם בין הנתונים שנרשמו עם פרוץ המגפה בישראל בחודש מארס לבין אלה שנרשמו בסגר השני, בתחילת החודש שעבר.

מהדוח עולה כי בספטמבר נרשמו בשירות התעסוקה 205 אלף מובטלים חדשים, ומנגד - רק 25,300 חזרו לעבודה. בשירות התעסוקה דיווחו כי שיעור המפוטרים בגל השני גבוה מהגל הראשון - 10.2% לעומת 7.4% בהתאמה. בדומה לגל הראשון, מרבית הנרשמים בשירות התעסוקה בחודש ספטמבר - 82.6%, הוצאו לחל"ת.